رقابت 2 آلاینده خطرناک برای جاخوش کردن در ریه تهرانی‌ها

نوزدهمین روز آلوده سال 96 در آسمان تهران ثبت شد. از ابتدای سال جاری تاکنون هوا رقابت دو آلاینده اصلی که خطرات مهلکی برای سلامت پایتخت نشینان دارند آغاز شده که سهم ذرات معلق در آن 68درصد (13روز) و سهم ازن از آلودگی امسال تاکنون 32درصد(6 روز) بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، لیلا نظری سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این باره گفت:‌ بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران، روز دوشنبه 23 مرداد، هوای پایتخت با شاخص 101 در شرایط ناسالم برای گروه های حساس جامعه قرار گرفت. بدین ترتیب توصیه می شود گروه های حساس شامل سالمندان، بانوان باردار، بیماران قلبی ریوی و کودکان تا سالم شدن هوا، از فعالیت در فضای باز پرهیز کنند.

همچنین «حسین شهبازی» مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: نتایج حاصل از بررسی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از وزش باد مؤثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) در برخی ساعات طی روز دوشنبه است. با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز سه شنبه، به تدریج بر سرعت باد افزوده شده و در برخی ساعات به ویژه بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین 5 تا 8 متربرثانیه) از سمت نواحی جنوب شرقی پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد:با تداوم این شرایط در روز چهارشنبه، وزش باد نسبتا شدید از سمت نواحی جنوب شرقی در بعدازظهرانتظار می رود. همچنین دما در روز سه شنبه افزایش جزئی خواهد یافت. به گفته شهبازی،‌ وضعیت کیفی هوای پایتخت طی روز دوشنبه به دلیل افزایش غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و انتظار می رود در روز سه شنبه همراه با کاهش نسبی غلظت آلاینده ها، شرایط کیفی بیشتر مناطق شهر تهران بهبود پیدا کند.

701

کد خبر: 826358

وب گردی

وب گردی