دخالت رهبری در تعیین وزیر علوم شایعه است / رئیس جمهور در این مرحله نمی تواند برای وزارت علوم سرپرست قرار دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز همین موضوع را تذکر می دهد و برداشت شخصی بنده هم این است که نمی تواند.

محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز ضمن اشاره به اینکه رئیس جمهور نمی تواند برای وزارتخانه ای در ابتدای تشکیل کابینه سرپرست معرفی کند افزود: جزو اختیارات رئیس جمهور است که برای یک وزارتخانه سرپرست بگذارد و در اصل 135 قانون اساسی صراحتا اشاره شده است که اگر وزیری استیضاح شد و یا اینکه استعفاء بدهد رئیس جمهور می تواند سرپرست قرار دهد و استنباط بنده هم همین است که رئیس دولت نمی تواند در ابتدای تشکیل کابینه برای وزارتخانه سرپرست معرفی کند ولی فکر می‌کنم در دولتهای گذشته این موضوع اتفاق افتاده است.

صادقی افزود: آیین نامه 190 داخلی مجلس شورای اسلامی نیز همین موضوع را تذکر می دهد و برداشت شخصی بنده هم این است که نمی تواند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به وقفه ای که در معرفی وزیر علوم افتاده است گفت: روز گذشته در کمیسیون آموزش هم ما بر سر همین تاخیر بحث کردیم و مجموعه اعضا نگرانی خود را از این مسئله ابراز کردند؛ چرا که در آستانه سال تحصیلی جدید هستیم و این اصلا اتفاق خوشایندی برای آموزش عالی کشور نیست به خصوص با توجه به جایگاه آموزش عالی در کشور انتظار بود که رئیس جمهور شخصی را که همگام با این فضا است معرفی کند و عدم معرفی می تواند چالش بزرگی برای آموزش عالی کشور در سال تحصیلی پیش رو رقم بزند.

صادقی با بیان اینکه عدم معرفی وزیر علوم را به رهبری وصل می کنند افزود: در شایعات می گویند محدودیتی که رهبری ایجاد کرده است مانع از معرفی وزیر پیشنهادی علوم است، این کذب بوده و این ادعایی بیش نیست و بنده اصلا این ادعا را قابل پذیرش نمی دانم، در شایعات می گویند که حتی چندین نفر از طرف دولت به رهبری معرفی شده اند که ایشان نپذیرفته اند اما طبق اطلاعیه ای که دفتر ایشان صادر کرد، مقام معظم رهبری روی وزارتخانه های علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش حساسیت دارند اما در انتخاب اشخاص دخالت نمی کنند.

وی در خصوص اینکه شایعاتی در خصوص معرفی میرزاده برای وزارت علوم نیز هست گفت: اصلا اسم آقای میرزاده را تاکنون برای این پست مطرح نکرده اند و این شایعه است.

200/203

کد خبر: 826382

وب گردی

وب گردی