فلسفه اصلی دانشگاه ها رفع مشکلات صنعت است/ دانشگاه آزاد از لحاظ  تجهیزات و پتانسیل های علمی  بالاتر از دانشگاه های دولتی است

عضو هیات علمی واحد دزفول دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در دانشگاه دولتی درس خوانده ام اما دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ بحث تجهیزات و پتانسیل های علمی بسیار بالاتر از دانشگاه های دولتی است.در واقع بخشنامه های پژوهشی دست استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را درپژوهش باز نگه می دارد و موجب می شود تا در امور پژوهشی کارهای بزرگی انجام شود.

روح الله عشیری عضو هیات علمی واحد دزفول دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص ظرفیت های علمی پژوهشی این مجموعه علمی در گفت و گو با ایسکانیوز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به ظرفیت هایی که در بخش پژوهش دارد در طی چند سال گذشته توانسته است سرمایه عظیمی را دراین حوزه به دست آورد.

او با بیان اینکه دوران دانشجویی خود را در دانشگاه های دولتی کشور گذرانده است ادامه داد:در دانشگاه دولتی درس خوانده ام اما دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ بحث تجهیزات و پتانسیل های علمی بسیار بالاتر از دانشگاه های دولتی است.در واقع بخشنامه های پژوهشی دست استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را در پژوهش باز نگه می دارد و موجب می شود تا در امور پژوهشی کارهای بزرگی انجام شود.

عشیری تصریح کرد: متاسفانه در بعضی از واحدها به جای اینکه پست های کلیدی در اختیار اعضای هیات علمی باشد در دست کسانی است که شناخت و آگاهی کافی ندارند و کارایی بودجه پژوهشی را محدود می کنند. اعتقاد دارم که در تمام واحدهای دانشگاه آزاد علاوه بر معاون پژوهشی که عضو هیات علمی است، مدیر پژوهشی هم باید از اعضای هیات علمی باشد زیرا بسیاری از فعالیت های پژوهشی زیر نظر مدیر پژوهشی است .

وی عنوان کرد: اگر قرار باشد مقایسه ای بین دانشگاه های دولتی و آزاد داشته باشیم، دانشگاه آزاد در عملکرد های پژوهشی بسیار هدفمند و خوب حرکت کرده است و همین موضوع باعث افزایش تولیدات علمی دانشگاه آزاد در سطح کشور شده است اما باید موانع موجود برطرف شود تا این مجموعه علمی با قدرت هرچه بیشتر مسیر خود را ادامه دهد.

عضو هیات علمی واحد دزفول دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به بحث ارتباط با صنعت اشاره کرد و گفت: مشکلی که امروز داریم عدم ارتباط صنعت با دانشگاه هاست. به خصوص هنگامی که پای دانشگاه آزاد به میان می آید این عقب نشینی بیشتر از گذشته حس می شود.این موضوع 2نکته را مورد توجه قرار می دهد نخست اینکه ممکن است هیات های علمی ما به درستی نتوانسته اند با این بخش از کشور ارتباط درستی را برقرار کنند و یا صنعت بر اساس سیاست های نانوشته نمی خواهد با دانشگاه آزاد همکاری کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: سیاست های پژوهشی باید نگاهش به مرزهای علم باشد اما در کنار آن باید بخشی از بودجه را صرف بخش ارتباط با صنعت کرد.یعنی نباید صرفا علمی و یا صنعتی باشیم. این درحالی است که فلسفه اصلی دانشگاه پرورش نیروهایی است که بتواند مشکلات صنعت را برطرف کرده نه اینکه خود دست اندرکار صنعت باشد.

200/202

کد خبر: 826439

وب گردی

وب گردی