کیوان ساکت: شایسته‌سالاری در معاونان وزارت ارشاد نیست/ انتشار آلبوم ها و کتاب جدید

آهنگساز و نوازندهٔ تار و سه‌تار از انتشار آثار جدید خود و برگزاری کنسرت خبر داد و گفت: اغلب افرادی که در شوراهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز صادر می کنند به صورت محفلی و به دور از شایسته سالاری انتخاب شده اند.

کیوان ساکت در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره انتظارات هنرمندان از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: متاسفانه در حوزه موسیقی و در بخش‌های مجوز صادر کردن شایسته سالاری وجود ندارد بنابراین انتظار می رود معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دقت در انتخاب همکاران خود شایسته سالاری را مد نظر قرار دهد.

وی افزود: بیشتر هنرمندان به عملکرد وزارت ارشاد و نیز انتخاب و انتصاب معاون اعتراض دارند ولی سخن آن ها جایی شنیده نمی شود و این موجب بی اعتمادی است.

ساکت تاکید کرد: تعجب می کنم چرا متولیان دولتی به این نکته مهم بی توجه اند و باید عنوان کنم که بسیاری از هنرمندان از عملکرد وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ناراضی هستند.

این نوازنده تار و سه تار گفت: اکنون ضرورت رسیدگی به ترمیم مدیران و معاونان وزارت ارشاد امری است که اگر ساده انگاشته شود، لطماتی در بر خواهد داشت همانگونه که امروز نیز از آن در امان نیستیم و در این میان آنچه لطمه خواهد دید فرهنگ، هنر و تربیت روحی نسل های آینده است.

وی در ادامه درباره انتشار آلبوم‌های جدید خود، اظهار کرد: به زودی یک آلبوم تک نوازی تار و یک آلبوم تک نوازی سه تار به نام «سیاه مشق» و دو نوازی تار و تنبک به علاقه مندان موسیقی تقدیم خواهم کرد.

ساکت از برگزاری کنسرت های متعددی در شهرهای تهران، گچساران، یاسوج و شهرهای شمالی کشور همچنین شرق و غرب کشور کانادا خبر داد و گفت: این اجراها در اوایل شهریور و اواخر مهر ماه برگزار خواهد شد.

نوازنده آلبوم «جامه‌دران» ادامه داد: علاوه بر این کتابی با عنوان «اصطلاحات بنیادی موسیقی ایرانی» را با هدف فهم آسان تر آثار قدیمی نوشته ام که به زودی منتشر می شود.

ساکت همچنین از برگزاری مستر کلاس شامل دو بخش کلی و تخصصی موسیقی در روز جمعه 27 مرداد ماه در آموزشگاه سارنگ کرج خبر داد.

503

کد خبر: 826460

وب گردی

وب گردی