نیم میلیون نفر در یمن وبا گرفته‌اند+عکس

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که تعداد افراد مشکوک به ابتلا به وبا در یمن به حدود ۵۰۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی بی سی، از چهار ماه پیش که شیوع سریع و گسترده این بیماری اعلام شد، حدود دو هزار نفر در یمن به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی، وبا در بعضی مناطق یمن به سرعت شیوع یافته است. این سازمان می‌گوید روزانه حدود 5هزار مورد جدید ابتلا در یمن ثبت می‌شود.به دلیل جنگ داخلی طولانی در یمن، بیش از نیمی از زیرساخت‌های پزشکی در این کشور قابل استفاده نیست و شبکه آب‌رسانی و فاضلاب در حال متلاشی شدن است.

مناقشه میان حوثی‌ها و دولت در مارس ۲۰۱۵ اوج گرفت ، زمانی که نیروهای ائتلاف تحت رهبری عربستان برای سر کار برگرداندن دولت منتخب یمن وارد این جنگ شدند.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که تقریبا ۳۰ هزار نفر از کارمندان مراکز درمانی و بهداشتی در این کشور حدود یک سال است که حقوقی دریافت نکرده‌اند.

تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیر کل این سازمان می‎گوید: هزاران نفر مریض هستند اما بیمارستان، داروی کافی و آب سالم وجود ندارد و پزشکان و پرستاران در شرایطی ناممکن کار می کنند. تدروس از طرفین درگیر درخواست کرد، برای پایان بحران یمن راه حلی سیاسی پیدا کنند.

سازمان بهداشت جهانی و شرکای آن تلاش می‎کنند مراکزی برای درمان وبا، توانبخشی و انتقال دارو تاسیس کنند. وبا بیماری عفونی اسهالی است که با خوردن غذا یا آب آلوده به فرد منتقل می‌شود.

بیش از ۹۹ درصد از بیمارانی که به مراکز درمانی دسترسی دارند جان سالم به در برده‎اند. بیش از ۱۴ میلیون نفر در یمن به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند و جمع‎آوری زباله در شهرهای بزرگ متوقف شده است.

802

کد خبر: 826469

وب گردی

وب گردی