مسکو منتظر اقدام تهران برای لغو روادید گردشگران

یک سخنگوی سفارت روسیه در تهران گفت مسکو منتظر است تا طرف تهران، توافقات لغو سفر بدون روادید را تأیید و تکمیل کند.

به گزارش ایسکانیوز ، یک سخنگوی سفارت روسیه در ایران می‌گوید مسکو منتظر است تا طرف تهران، توافقات لغو سفر بدون روادید را تأیید و تکمیل کند.

این سخنگو که اشاره‌ای به نامش نشده در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: «توافقنامه سفر بدون روادید برای گروه‌های گردشگر در جریان سفر رئیس‌جمهور حسن روحانی امضا شد، اما طرف ایرانی هنوز آن را تأیید نکرده است.»

وی اضافه کرد: «به همین دلیل، این توافق هنوز اجرایی نشده است. منتظر پاسخ نهایی از طرف تهران هستیم. این توافق هنوز نه در مجلس ایران تأیید شده و نه ما شاهد اعلانیه رسمی از وزارت خارجه ایران بوده‌ایم.»

«یوگنی ایوانف»، رئیس بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه سال گذشته اعلام کرد براساس توافق جدید میان تهران و مسکو که در پنجمین نشست کمیسیون همکاری کنسولی دو کشور بدست آمد، از این پس گروه‌های گردشگران 5 تا 50 نفره که قصد سفر بین دو کشور را داشته باشند، برای مدت 15 روز اقامت، نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت.

در همین راستا، سفیر روسیه در ایران، روز 9 مرداد گفته بود: « براساس توافقات به عمل آمده با مسئولان وزارت خارجه ایران در حوزه گردشگری طی ٢ تا ٣ ماه آینده دیگر نیازی به گرفتن روادید نیست و مردم ایران به‌راحتی می‌توانند به روسیه بیایند.»

کد خبر: 826510

وب گردی

وب گردی