ایسکانیوز : تیم ملی والیبال کشورمان امشب در مرحله سوم مسابقات قهرمانی جهان به مصاف آلمان می رود. این بازی در شرایطی برگزار می شود که آلمانی ها بر خلاف ایران، دومین و آخرین بازی خود در این مرحله را انجام می دهند ودر مقابل ایران با دو روز استراحت پا به میدان می گذارد. از سوی دیگر شکست آلمان از فرانسه در بازی شب گذشته باعث شده تا امتیازی دیگر نصیب ایران شود.

از یک سو والیبالیست های ایران به دلیل باقی ماندن یک فرصت دیگر برای صعود تمرکز بیشتری دارند و از سوی دیگر اطلاع از نتیجه بازی قبل آلمان ها و بیشتر شدن شانس صعود به شاگردان کواچ روحیه بیشتری بخشیده است.

با همه این ها باید به این نکته توجه داشت که شکست شب گذشته آلمان از فرانسه، نباید خیال ایران را برای صعود راحت کند و اتکا به شکست آنها معیار مناسبی برای نهایی شدن صعود نیست، اما طبیعی است که باخت آلمان مقابل فرانسه و کم شدن شانس صعود رقیب امشب ایران باعث می شود که آنها با استرس بیشتری نسبت به تیم ما در این مسابقه رقابت کنند.

بازی شب گذشته آلمان مقابل فرانسه نشان داد که مدافعان ایران باید در بازی امشب مراقب پشت خط زن قدرتمند تیم آلمان باشند. گذشته از این بازیکن، آنها نسبت به سال های گذشته 4 تغییر ویژه داشته اند و می توان گفت برای جبران افت نسبی سال های گذشته با تمام سرمایه در این مسابقات حاضر شده اند. آنها در هر پست بازیکنان خوبی دارند و قدرت دراین تیم حرف اول را می زند.

از آنجایی که آلمانی ها گرایش بیشتری به بازی قدرتی دارند، ملی پوشان تیم ایران با اتکا به سرعت و خلاقیت های فردی بازیکنی مثل سعید معروف می تواند آنها را دچار مشکل کند. اما در مقابل دریافت کننده های ایران باید در مقابل سرویس های قدرتی آنها مقاومت خوبی داشته باشند و در دفاع روی تور قوی ظاهر شوند.

با همه این ها شانس بزرگ ایران در این گروه این است که حتی باخت خفیف 3-2 مقابل آلمان همچنان می تواند تیم کشور ما را به صعود امیدوار نگه دارد. در این شرایط پیروزی مقابل آلمان اتفاق بزرگی است که می تواند خیال همه طرفداران فوتبال را برای صعود به مرحله بعد کاملا راحت کند.
...........................................
* کارشناس والیبال
 

 
کد خبر: 82654

وب گردی

وب گردی