10 کتاب پر فروش طرح تابستانه کتاب را بشناسید

طرح تابستانه کتاب از 15 مرداد ماه در کتابفروشی های عضو این طرح با استقبال مخاطبان روبرو شده است و در ادامه فهرست 10 عناوین از کتابهای پر فروش این طرح را می خوانید.

ایسکانیوز، زهرا بخشی پور، طرح تابستانه کتاب در ادامه برنامه های حمایتی فصلانه خرید کتاب با عنوان «این چنین دوست کتاب است از او دست مدار» به مدت 20 روز در مراکز استان و 30 روز در شهرستان ها برقرار است.

علاقمندان به خرید کتاب می توانند کتابهای مورد نظر خود را در کتابفروشی هایی که عضو این طرح هستند با ارائه کارت ملی با سقف یک میلیون ریال تهیه کنند.

براساس آخرین آمار خانه کتاب با آغاز این طرح فروش کتاب از کتابفروشی های سطح شهر با گذشت 6 روز از آغاز اجرای این طرح از مرز 142 هزار نسخه فراتر رفته است. این طرح با مشارکت 827 کتاب فروشی در 31 استان کشور در حال برگزاری است.

براساس خانه کتاب 10 عنوان کتاب از پر فروش ترین های طرح تابستانه کتاب که در طی این مدت توسط مخاطبان مورد استقبال قرار گرفته اند به شرح زیر است:

«سمفونی مردگان» نوشته عباس معروفی، انتشارات ققنوس

این داستان به روایت یک حادثه از منظر چند شخصیت می پردازد. نویسنده می کوشد به سبک سیال ذهن روایت گر زندگی آیدین شخصیت اصلی داستان شود که گرفتار خشم پدر سنتی خود شده است. معروفی در این کتاب دردسرهای یک روشنفکر سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۳۰ را از منظر دید چند شخصیت مختلف داستانی روایت می‌کند. هر یک از شخصیت های داستان به تنهایی نماد یک جریان فکری در کشور هستند. اورهان، پسر کوچک خانواده، وارث تفکرات سنتی پدر و نماینده نسل پیرو، گذشته است. آیدا، دختر خانواده، نماینده احساسات سرکوب شده جامعه است. پدر، نماینده عوام تحت تاثیر مذهب، بیوه همسایه روبرو، نماینده روشنفکران، صاحب کارگاه چوب بری، نماینده روشن فکران محافظه کار و آیدین ، شاعر و نماینده نسل جوان درگیر در تناقضات است.

«سلام بر ابراهیم» زندگینامه و خاطرات شهید ابراهیم هادی ،نوشته محمد کریم ابراهیمی، انتشارات شهید ابراهیم هادی

«سلام بر ابراهیم» کاری است از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی که در قالب زندگینامه ای مختصر و ۶۹ خاطره درباره شهید بزرگوار و مفقود الاثر «ابراهیم هادی» منتشر شده است.

شهید هادی در یکم اردیبهشت ماه سال ۳۶ دیده به جهان گشود و پس از بیست و هفت سال زندگی پر فراز و نشیب، در عملیات والفجر مقدمّاتی در منطقه فکه، بیست و دوم بهمن سال ۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همانطور که از خداوند می خواست، پیکر پاکش در کربلای فکه گمنام ماند.

«چشم هایش» نوشته بزرگ علوی، انتشارات موسسه نگاه

چشم‌هایش نام رمانی از بزرگ علوی است که برای نخستین بار در سال 1331 خورشیدی منتشر شد. این کتاب روایتگر زندگی استاد ماکان، نقاش بزرگی است که به عنوان یک مبارز سیاسی علیه دیکتاتوری رضا شاه در تبعید در گذشته است. یکی از آثار باقی‌مانده از او، پرده‌ای است به ‌نام «چشمهایش» و تصویر چشم‌های زنی است که گویا رازی را در خود پنهان کرده است. راوی داستان که ناظم مدرسه و نمایشگاه آثار استاد ماکان است، سخت کنجکاو است راز این چشم‌ها را دریابد و در این مسیر سعی می‌کند زن در تصویر را بیابد و ...

«قهوه سرد آقای نویسنده» نوشته روزبه معین، انتشارات نیماژ

این کتاب به داستان زندگی یک روزنامه ‌نگار و نویسنده می‌پردازد. داستان از یک خاطره از کودکی نویسنده آغاز می‌شود؛ زمانی که او عاشق دختری 15 سال بزرگتر از خودش می شود. دختر هر روز برای آموزش پیانو به خانه همسایه این پسربچه می‌آید و پسر بچه به دلیل علاقه زیادش هر روز به سراغ دفترچه نت‌ها می‌رود و نت‌ها را جابه‌جا می‌کند .20 سال بعد روزی مرد نویسنده به یک کنسرت می‌رود و در آن عشق دوران کودکی خود را می‌بیند. دختر قطعه‌ای را تک‌نوازی می‌کند و آقای نویسنده متوجه می‌شود که این قطعه یکی از آن قطعاتی است که او در کودکی تغییر داده بوده است تا دختر دیرتر پیانو را یاد بگیرد. وقتی این آهنگ تمام می‌شود، نوازنده نام اثر را «وقتی پسربچه عاشق می‌شود» معرفی می‌کند و این شروع داستان‌های عجیب و غریب آقای نویسنده است.

«چراغ ها را من خاموش می کنم» نوشته زویا پیرزاد، نشر مرکز

این کتاب نخستین بار در سال ۱۳۸۰ منتشر شد و تا کنون بیش از هفتاد بار تجدید چاپ شده است. علت نامگذاری کتاب را می توان نقش زن به عنوان محور اصلی خانواده به عنوان خاموش کننده چراغ ها دانست.

«من پیش از تو» جوجو مویز، انتشارات آموت

این کتاب یک رمان عاشقانه است و نخستین بار در ۵ ژانویه ۲۰۱۲ در بریتانیا چاپ شد. ادامه ‌ای بر این کتاب با نام «پس از تو» توسط جوجو مویز در ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵ منتشر شد.

دختری که پشت سر گذاشتی به قلم جوجو مویز با ترجمه کتایون اسماعیلی، نشر آموت

از جمله رمان های عاشقانه این نویسنده عامه پسند

بیشعوری نوشته خاویر کرمنت، با ترجمه محمود فرجامی، نشر تیسا

این کتاب روانشناسی در تشریح رفتارهای افراد مختلف اجتماع و شرح هر یک از این رفتارها در قالب بیشعورهای مختلف که با رفتارهایشان سبب آزاد دیگر افراد جامعه می شوند می پردازد و این رفتارها را در طبقه بندیهای جالبی به مخاطب ارائه می دهد.

ملت عشق به قلم الیف شافاک، انتشارات ققنوس

این رمان نخستین بار در سال ۲۰۱۰ به صورت هم‌زمان به دو زبان انگلیسی و ترکی منتشر شد. این کتاب تاکنون بیش از ۵۰۰ بار در ترکیه تجدید چاپ شده و توانسته رکورد پرفروش‌ترین رمان ترکیه را به دست آورد. ترجمه فارسی آن در مدتی کوتاه، عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار کتاب ایران را کسب کرده است.

جزء از کل نوشته استیو تولتز با ترجمه «پیمان خاکسار»، نشر چشمه

جزء از کُل اولین رمان استیو تولتز، نویسنده استرالیایی است که در سال ۲۰۰۸ به انتشار رسید و همان سال نامزد دریافت جایزه بوکر شد.

اسکوایر درباره این کتاب می گوید: «جزء از کل از نادر کتاب‌های حجیمی است که به نهایت ارزش خواندن دارند… داستان در میانه شورشی در زندان آغاز و در یک هواپیما تمام می‌شود و حتی یک صحنه فراموش‌شدنی در این بین وجود ندارد… کمدی سیاه و جذابی که هیچ چاره‌ای جز پا گذاشتن به دنیای یخ‌زده‌اش ندارید.»

502

کد خبر: 826557

وب گردی

وب گردی