تمایل ضمنی عربستان برای پایان دادن به بحران یمن

مکاتبات اینترنتی «یوسف العتیبه» سفیر امارات که به بیرون درز کرده نشان می دهد «محمد بن سلمان» تمایل خود برای پایان دادن به بحران خودساخته ی یمن را با مقامات امنیتی آمریکا در میان گذاشته است.

به گزارش ایسکا نیوز به نقل از «الجزیرة» مکاتبات اینترنتی میان یوسف العتیبه سفیر امارات در آمریکا و «مارتین ایندیک» سفیر سابق آمریکا در سرزمین های اشغالی که به بیرون درز کرده نشان می دهد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تمایل خود برای پایان دادن به بحران یمن را با «استفان هادلی» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا و مارتین ایندیک نماینده سابق آمریکا در غرب آسیا در میان گذاشته است.

ایندیک نیز در یکی از نامه های خود، تمایل آمریکا برای خارج ساختن عربستان از بحران یمن را ابراز کرده است.

در همین زمینه «جرالد فایرستاین» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در غرب آسیا و سفیر سابق آمریکا در یمن از رایزنی های خود در سال 2016 با رهبران سعودی و آمادگی آن ها برای حل سیاسی بحران یمن پرده برداشته است.

فایرستاین در مصاحبه با الجزیره با تأکید بر این نکته که نمی تواند مکاتبات درز کرده را تأئید یا رد کند گفت: دیدار «عادل الجبیر» و محمد جواد ظریف و میزبانی عربستان از حجاج ایرانی، فرصت مناسبی است که دو کشور بحران های میان خود، از جمله بحران یمن را حل و فصل نمایند.

عربستان بیش از 30 ماه است که با تشکیل ائتلاف استیجاری به یمن حمله کرده است. حمله ای که اهداف اعلامی آن تا کنون محقق نشده و خسارت های بسیاری را بر سعودی ها و دولت های مطیع تحمیل کرده است.

کد خبر: 826655

وب گردی

وب گردی