تشریح جزییات حادثه اتفاق افتاده بر روی خط اصلی انتقال آب شهر همدان/آب اکثر مناطق وصل است

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب همدان با اشاره به مشکل قطعی آب که در این شهر به وجود آمده بود گفت: بیش از 80 درصد مناطقی که با قطعی آب روبرو بودند کاملا مشکلشان حل شده است اما 20 درصد شبکه های خالی شده باید پر شوند که پیش بینی می شود طییک ساعت آینده تمام مناطق به تدریج دارای آب شوند.

روز گذشته طی اطلاعیه ای روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان از شهروندان برخی مناطق این شهر خواست به دلیل به وجود آمدن پاره ای اختلالات در مصرف آب صرفه جویی کنند.

در این اطلاعیه آمده بود به دلیل حادثه اتفاق افتاده بر روی خط اصلی انتقال آب شهر همدان ناشی از اجرای عملیات راه آهن همدان - سنندج بخش هایی از شهر همدان علی رغم تلاشهای تمامی اکیپ های امداد و حوادث این شرکت تا رفع حادثه و امکان آبگیری دوباره ی مخازن مربوط به این مناطق دچار قطعی آب خواهند بود.

این موضوع بهانه ای شد تا خبرنگار ایسکانیوز با "حمیدرضا نیکداد" معاونت نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب این استان گفت وگویی داشته باشد.

نیکداد با اشاره به این که اختلال در شبکه آب رسانی در ساعت 12:30 روز گذشته به وجود آمد، در خصوص چرایی این مشکل گفت: پیمانکار اجرای خط راه آهن همدان به سنندج در عملیات اجرایی متاسفانه خط اصلی آبرسانی به شهر همدان را که از آب های زیرزمینی مشروب می شوند آسیب رساند و در نتیجه شش شاخه از لوله های آبرسانی دچار مشکل شدند.

وی تصریح کرد: پس از ارسال این خبر به همکاران در شرکت آب و فاضلاب، کلیه گروه های عملیاتی شرکت آب و فاضلاب در محل مستقر شدند و عملیات اجرایی را آغاز کردند.

نیکداد با بیان این که عملیات اجرایی شامل چند مرحله می شود، افزود: در مرحله اول آب اضافه در لوله هایی که آسیب دیده بودن باید تخلیه می شد و گروه ها آغاز به تخلیه آب در منطقه کردند؛سپس با توجه به این که شهر همدان از دو محل آبگیری می شود در سطح شهرعملیاتی انجام شد تا ما متوجه شویم در مناطقی که از آب های سطحی استفاده می شود به قسمت های آبهای زیرزمینی که مشروب می شوند انتقال دهیم.

وی در ادامه افزود: با مخازن دارای ذخایر آب و کنترلی که در مصرف شهروندان انجام شد، تقریبا توانستیم شب گذشته در برخی از مناطقی که دارای مشکل آب بودند زودتر و برخی مناطق دیگر دیرتر مشکل را حل و به شهروندان آب را برسانیم.

معاونت نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان تصریح کرد: تقریبا در ساعت های 8-9 شب بود که برای رساندن آب به برخی از مناطق به مشکل خوردیم و از طریق صدا و سیما و رسانه های دیگر اطلاع رسانی کردیم.

نیکداد با اشاره به مرحله دوم عملیات آبرسانی، گفت: سپس قصد رساندن قسمت هایی از آب به برخی از مناطق شهر همدان را داشتیم که این عملیات تقریبا تا ساعت 2 بامداد امروز انجام شد و درنتیجه توانستیم از ساعت 2 بامداد مقداری از چاه هایی که از مدار بهره برداری خارج شده بودند را به سمت شهر همدان ارسال کنیم.

وی افزود: تقریبا 80 درصد از قطعی آب در ساعت 2 بامداد را به شهر همدان انتقال دادیم و برای 20 درصد باقی مانده ناچار به لوله کشی شدیم که شامل اجرای زیرسازی بود و از ساعت 7:30 صبح امروز (سه شنبه 24 مرداد ماه) آب با تمام ظرفیت به تمام شهر ارسال شد.

نیکداد تصریح کرد: الحمدالله تمام مخازن آب پر شده و تقریبا بیش از 80 درصد مناطقی که با قطعی آب روبرو بودند کاملا مشکلشان حل شده است اما 20 درصد شبکه های خالی شده باید پر شوند که انشالله پیش بینی می شود طی40 الی 45 دقیقه آینده تمام مناطق به تدریج دارای آب شوند.

وی افزود: خواهش من از پیمانکارانی که در اجرای عملیات های خطوط راه آهن و خطوط راه فعالیت می کنند این است که وقتی به تجهیزات زیربنایی می رسند هماهنگی لازم با دستگاه خدمات رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب، برق، مخابرات و گاز را داشته باشند و حتما به توصیه دوستان شرکت های خدمات رسانی توجه کنند زیرا امکان آسیب های جدی به افراد و حتی کل شهر را دارد.

901

کد خبر: 826685

وب گردی

وب گردی