چقدر از واردات کاغذ، صرف سیگار شد؟

براساس آمار گمرک در چهار ماهه نخست سال جاری حدود هزار و ۶۱۵ تن کاغذ سیگار از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ آمار منتشر شده گمرک جمهوری اسلامی ایران از تجارت خارجی چهار ماهه ابتدایی سال جاری، حاکی از آن است که در این مدت بیش از هزار و ۶۱۵ تن کاغذ سیگار به صورت رول به کشور وارد شده است.

براساس واردت این حجم کاغذ سیگار به کشور بالغ بر ۴ میلیون و ۸۸۳ هزار و ۲۹۹ دلار ارز از کشور خارج شده است.

لازم به ذکر است که ارزش ریالی این میزان واردات، ۱۵ میلیارد و ۸۴۶ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۷۲۴ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

گفتنی است واردات کاغذ سیگار از ۱۲ کشور جهان از جمله اسپانیا، اتریش، امارات متحده عربی، چین، آلمان به کشور انجام شده است.

در این میان اسپانیا با واردات ۴۱۷ تن کاغذ سیگار به کشور بزرگترین وارد کننده در چهارماهه ابتدایی سال جاری به کشور بوده است که درآمد یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۹۷۸ دلاری را نصیب خود کرده است.

از سوی دیگر کشور امارات متحده عربی با فروش ۲۸۸ تن کاغذ سیگار به کشور، بعد از اسپانیا بزرگترین فروشنده به ایران بوده است که یک میلیون و ۵ هزار و ۹۲۴ دلار درآمد ارزی از این طریق کسب کرده است.

سومین فروشنده بزرگ کاغذ سیگار، کشور اتریش است که در این مدت توانسته درآمد ۹۶۸ هزار و ۹۶۶ دلاری را از فروش کاغذ سیگار نصیب خود کند.

همچنین کشور‌های چین و آلمان به ترتیب با فروش ۷۹۱ هزار دلار و ۵۱۶ هزار دلار کاغذ سیگار به ایران، در رده‌های چهارم و پنجم در مدت ذکر شده قرار گرفته اند.

403

کد خبر: 826731

وب گردی

وب گردی