جمالی: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش سابقه اجرایی ندارد/ حضور وزرای غیر کارشناس  در وزارتخانه ها

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه یکی از مهمترین اصولی که باید در خصوص معیارهای انتخاب وزرا در نظر گرفته شود داشتن دانش تخصصی همان حوزه مربوط در کارنامه علمی وزرا است گفت: برخی از رشته‌ها متناسب با آن وزارتخانه نیست .

محمد جواد جمالی دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص کابینه دوازدهم دولت در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت: یکی از مهمترین مقوله هایی که باید در هر دولتی به خصوص در دولت دوازدهم مورد توجه قرار گیرد و استراتژی های مناسبی در این خصوص طراحی و اجرایی شود تقویت حوزه فرهنگی کشور است که بالابردن سطح آن مستلزم توجه ویژه به مبحث آموزشی و پرورشی کشور است.

وی خاطر نشان کرد: نقطه سیبل این مهم دو وزارتخانه مهم از جمله وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم،تحقیقات و فناوری است که منشا ایجاد و رشد فرهنگی جامعه است.

نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه دربیشتر مقاطع موضوع فرهنگ مورد غفلت قرار گرفته است اذعان کرد: همانطور که عنوان شد دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم محرک اصلی در ارتقای سطح فرهنگی،آموزشی درکشور است که متاسفانه فعلا در این حوزه معرفی وزیر پیشنهادی در پست وزارت علوم صورت نگرفته است اما می‌بینیم نسبت به اهمیتی که این دو حوزه دارد در کرسی وزارت آموزش و پرورش که فردی از سوی رئیس جمهور معرفی شده است سوابق آموزشی آنچنانی ندارند. به همین خاطر حق بود که ما در مسائل فرهنگی و آموزشی که یکی از مسائل مهم و اصلی کشور محسوب می‌شود یک مقدار حساس‌تر و دقیق‌تر عمل کنیم و با اهمیت‌تر به این دو مقوله نگاه کنیم.

وی در ادامه در انتقاد به حضور افرادی که به عنوان سکاندار وزارت خانه های دولت به مجلس معرفی شدند بیان داشت: یکی از مهمترین اصولی که باید در خصوص معیارهای انتخاب وزرا در نظر گرفته شود داشتن دانش تخصصی همان حوزه مربوطه در کارنامه علمی وزرا است اما ما می‌بینیم برخی از رشته‌ها متناسب با آن وزارتخانه نیست و این اتفاق می تواند سبب ساز وجود اصطکاک در شناخت مخاطره ها و فرصت های بوجود امده برای آن وزارت خانه باشد.

جمالی در خصوص سن کابینه اظهار کرد: ما کابینه را تمام افرادی می‌بینیم که در هیات دولت حضور دارند و صرفاً سن کابینه را به وزرا اطلاق نمی‌کنیم ضمن آنکه اگر یک یا چند نفر که از بقیه کابینه معرفی شده کنار گذاشته شوند سن کابینه بیشتر از قبل نیز شده است و معدل سنی کابینه بالاتر هم می‌رود.

وی در پایان بیان داشت: ما امیدواریم که این کابینه از نظر اقتصادی نیز نسبت به دوره گذشته منسجم‌تر و هماهنگ‌تر از قبل باشند.

301

کد خبر: 826778

وب گردی

وب گردی