جان باختن 54 زائر  در عربستان

عربستان در گزارشی اعلام کرد تاکنون 54 زائر خانه خدا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسکا نیوز به نقل از «دیلی صباح»، نهادهای مربوطه عربستان در امور حج اعلام کردند تاکنون 54 زائر در عربستان جان خود را از دست داده اند. این تعداد دیروز(دوشنبه) 31 نفر بوده که تا امروز به 54 تن افزایش یافته است. با این حساب به نظر می رسد بر تعداد جان باختگان در مراسم حج ابراهیمی افزوده خواهد شد. البته آمارهای ذکر شده از طرف منابع آل سعود اعلام شده که صحت آن ها با توجه به تلاش ریاض برای ناچیز جلوه دادن فوتی ها و به منظور سرپوش گذاشتن بر بی کفایتی خود در هاله ای از ابهام است.

بر اساس گفتگوهای صورت گرفته میان مقامات حج ایران و عربستان و بر اساس اظهارات مسئولان سعودی، حجاج ایرانی در میان جان باختگان نبوده اند. با این وجود در مورد صحت اظهارات سعودی ها همچنان اطمینان خاطر قابل قبولی وجود ندارد.

عربستان دلایل مرگ ، هویت و تابعیت جان باختگان را اعلام نکرده است. بر اساس گزارش اداره کل گذرنامه عربستان تا کنون بیش از 728 هزار نفر از سه مسیر هوایی، دریایی و زمینی و از کشورهای مختلف وارد سرزمین وحی شده اند.

عربستان در 4 سال گذشته به خاطر گسترش و توسعه محوطه حج 50 درصد از حجاج داخلی و 20 درصد از حجاج خارجی را کاهش داده است.

جان باختن حاجیان در مراسم سیاسی_عبادی حج امری مسبوق به سابقه بوده است. به طوری که در سال 94 و در فاجعه خونین منا بیش از 5 هزار نفر جان خود را از دست دادند که 500 نفر از این تعداد زائران ایرانی بودند. همه این مسائل بی کفایتی خاندان آل سعود در مدیریت حج را به اثبات می رساند.

کد خبر: 826801

وب گردی

وب گردی