سعیدی: مشکل بودجه نداریم/ گلف کشور پیشرفت چشمگیری داشته است

رئیس فدراسیون گلف گفت:در حال حاضر گلف کشور در شرایط خوبی قرار دارد و روندی رو به رشد را طی می کند.

کیکاووس سعیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز در خصوص شرایط گلف کشور و برنامه های پیش رو گفت: در حال حاضر گلف کشور در شرایط خوبی قرار دارد و روندی رو به رشد را طی می کند. فدراسیون چهار رشته دیگر را هم علاوه بر گلف تحت پوشش دارد: وودبال، مینی گلف، بهکاپ و کروکت که هرکدام به عنوان انجمن‌های مستقلی زیر نظر انجمن گلف فعالیت می کنند. امسال دومین دوره بین‌المللی گلف را زیر نظر یکی از مربیان تراز اول دنیا در تهران برگزار کردیم. 4 ورکشاپ برگزار شد که حضور بانوان خیلی چشمگیر بوده است؛ یک کارگاه هم ویژه بانوان تیم ملی‌مان داشتیم که استقبال خوبی هم از آن شد. اولین مسابقات بین‌المللی گلف معروف به شهباز حسین پور را در تهران با حضور 5 کشور برگزار کردیم. اولین اعزام بین‌المللی از بانوان آغاز شد که تیم دختران ما به بلژیک عازم شدند.

وی ادامه داد: 14 دوره مسابقات قهرمانی بانوان هم که در رده جوانان و بزرگسالان حدود یکصد ورزشکار در حال برگزاری است که منتخبان این دوره به مسابقات بین‌المللی تایلند در مهرماه عازم خواهند شد. سطح کیفی این دوره نسبت به دوره ‌های قبل کمی بهتر شده است. با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت مسعود سلطانی فر در حوزه فدراسیون خانم‌ها تلاش خودش را به کار گرفته که توزیع مناسب تری از امکانات داشته باشند که حضور 18 استان در این مسابقات نشان توازن و تعادل است که گلف در کشور به طور متوازن رشد و توسعه یافته است. ما برای اولین بار ورزشکار خردسال 8ساله در این رشته داشته ایم.امیدواریم با جهت گیری درستی که ترسیم شده بتوانیم گلف کشور را به جایگاه خوبی برسانیم. با توجه به المپیکی شدن این رشته، بایستی حرکت موزون و هدفمندی را دنبال کنیم و گلف را به دروازه‌های المپیک نزدیک کنیم.

سعیدی در خصوص مشکلات این رشته ورزشی بیان کرد: به عنوان یک عامل محدود کننده و بازدارنده که در استانها وجود دارد کمبود امکانات و زیرساخت‌هاست. اکثر استان‌های ما از زمین گلف مناسب برخوردار نیستند و در فضای سبز، مراتع و پارک ها تمرینات خود را ادامه می‌دهند. برنامه هایی ارائه شده است که طی یک برنامه 4 ساله حداقل در مرکز استان ها از یک زمین تمرینی و مرکز استعدادیابی برخوردار باشند. در ادامه بحث دانش مربیان و اعتبارفنی آن ها در دستور کار است؛ همچنین اصلاح و بهبود سطح مهارتی گلف‌بازان است که از طریق برنامه های آموزشی در اردوی تمرینی می توان به سطح بین المللی برسند.

رئیس فدراسیون گلف بیان کرد: حمایت‌های خوبی از وزارت ورزش و جوانان در خصوص تجهیز لوازم تخصصی داریم. سعی بر این است همانند سال های گذشته تجهیزاتی تهیه و خریداری کرده و در اختیار استان‌ها قرار بدهیم. ما بحث لیگ را هم دنبال می‌کنیم؛ این استمرار مسابقات می تواند به رشد کیفی گلف کشور کمک کند. در همین راستا در سه سطح فعالیت داریم. لیگ بانوان که 8 تیم در آن حضور دارند. لیگ آقایان و سوپرلیگ که از اواخر مهر ماه شروع به فعالیت خواهند کرد. مسابقات جام دیپلمات‌ها را در دستور کار خودمان خواهیم داشت. تیم ملی گلف آقایان در اواسط آبان ماه به مسابقات مالزی اعزام خواهند شد.

وی در خصوص اسپانسر نیز در خاتمه افزود: ر مسابقات بین‌المللی زمینه همکاری بیشتر است و حمایت مالی وجود دارد. در مسابقات سطوح دیگر کار یک کم سخت تر است و ما مسابقات را با هزینه فدراسیون برگزار می کنیم؛ اما هزینه های جاری در تقویم ورزشی فدراسیون پیش بینی شده جای نگرانی و مشکل تامین اعتبار نداریم و خوبی مسابقات در حال برگزاری است.

601

کد خبر: 826851

وب گردی

وب گردی