تمایل عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن چگونه افشا شد؟

ایمیل های هک شده سفیر امارات عربی متحده در آمریکا نشان می دهد سعودی ها می خواهند به جنگ یمن پایان دهند.

به گزارش ایسکانیوز، پایگاه اینترنتی نشریه اینترسپت در گزارشی نوشت: ایمیل های هک شده سفیر امارات متحده در آمریکا نشان می دهد که سعودی ها می خواهند به جنگ یمن پایان دهند.

ایمیل های افشا شده سفیر امارات عربی متحده در آمریکا نشان می دهد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، در بهار امسال به دو چهره بانفوذ سیاست خارجی در واشنگتن گفته است که می خواهد جنگ یمن پایان یابد.

بن سلمان که مسئول جنگ فاجعه آمیز یمن و از اعضای خانواده سلطنتی سعودی است و عملا بر این کشور حکومت می کند، به مارتین ایندیک و استیفن هدلی گفته است که می خواهد جنگ یمن پایان یابد. ایندیک هم در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون و هم دوران باراک اوباما یک دیپلمات رده بالا و هدلی نیز مشاور ارشد جورج دبلیو بوش بوده است.

ایندیک اظهارات بن سلمان را به یوسف العتیبه، سفیر امارات عربی متحده در آمریکا منتقل کرده است، العتیبه عمدتاً مسئول برجسته شدن بن سلمان در واشنگتن بوده است.

العتیبه در صبح روز بیستم آوریل به ایندیک نوشته بود: من فکر می کنم محمد بن سلمان بسیار عملگراتر از آن چیزی است که ما در مورد مواضع دولتی سعودی می شنویم.

ایندیک در پاسخ می گوید: من هم با این مسئله موافقم. وی به صراحت به من و هدلی گفت که می خواهد از یمن بیرون رود، وی مشکلی با تعامل آمریکا و ایران ندارد، البته مادامی که این کار از پیش هماهنگ شده باشد و اهداف مشخص باشند.

العتیبه گفته بود: من فکر نمی کنم که رهبری عملگراتر از وی در این کشور داشته باشیم. به همین دلیل است که همکاری با آنها خیلی مهم است و به نتایج خوبی منجر خواهد شد.

پیام های رد و بدل شده میان ایندیک و العتیبه ابتدا در نشریه میدل ایست آی منتشر شدند اما اینترسپت به طور مستقل به این پیام ها دسترسی پیدا کرد. این پیام ها را هکرها از حساب کاربری هات میل العتیبه به دست آورده اند.

کد خبر: 826915

وب گردی

وب گردی