خلاء قانونی در ساماندهی متکدیان/جمع آوری  معتادان متجاهر

استاندار تهران با اشاره به اینکه در ابتدای دولت یازدهم تنها ۴۰۰ نفر ظرفیت برای جمع آوری معتادان متجاهر در یک مرکز وجود داشت و آن نیز بعدها تعطیل شد، از افزایش ظرفیت مراکز جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر تا سقف ۱۰ هزار نفر ظرف یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسکا نیوز و به نقل از ایسنا ،سید حسین هاشمی در پاسخ به سوالی درباره دستاوردها و مشکلات قرارگاه آسیب‌های اجتماعی، گفت: وجود این قرارگاه ضروری است اما به دلیل وجود اشکال در قانون با برخی موانع مواجه است با این وجود ظرف یک سال گذشته با تعامل و همکاری دستگاه‌های ذیربط به ویژه دستگاه قضایی اقدامات موثر و ارزشمندی انجام شده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در زمینه ساماندهی متکدیان با خلاء قانونی مواجه هستیم، افزود: بخشی از متکدیان به عنوان دستفروش در سطح شهر حاضر می‌شوند که از نظر قانونی امکان جمع‌آوری آنها وجود ندارد. در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر نیز بخشی از آنها دارای بیماری‌های خاص هستند و امکان نگهداری آنها در کمپ‌ها و مراکز ماده ۱۶ وجود ندارد، لذا نیازمند همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی برای درمان آنها هستیم.

هاشمی تاکید کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید تنها برای جمع آوری ۴۰۰ نفر معتاد متجاهر در تهران در یک مرکز ظرفیت داشتیم که آن هم به دلیل غیربهداشتی بودن تعطیل شد اما امروز ۸۵۰۰ نفر ظرفیت داریم و تا یک ماه آینده این ظرفیت تا ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر استاندار تهران درباره افتتاح خط ۸ مترو
هاشمی درباره افتتاح خط ۸ مترو تهران گفت: در مورد خط ۷ مترو اعلام کردیم مشکلاتی وجود دارد و نباید این اقدام انجام شود و خط ۸ مترو باید بهره‌برداری و افتتاح همزمان انجام می‌شد و ضرورتی نداشت که افتتاح قبل از بهره‌برداری انجام شود.

ساخت شهرک‌های صنعتی جدید در شهریار و ملارد

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره ساماندهی و انتقال صنوف سطح استان تهران گفت: ساماندهی صنوف و صنایع در استان تهران در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به طور کامل شهرک‌های صنعتی ایجاد و صنایع قدیمی نوسازی شوند. ساخت شهرک‌های صنعتی جدید در شهریار و ملارد قطعی شده است و در جنوب و شرق تهران نیز جانمایی شده‌اند و در دو سال آینده اتفاقات خوبی در این بخش مشاهده می‌کنیم.

705

کد خبر: 826945

وب گردی

وب گردی