تهران- ایسکانیوز:واردات آب از تاجیکستان همچنان در دستور کار بررسی قرار دارد.


وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه واردات آب به تاجیکستان به کجا رسید؟ پاسخ داد: این مساله در دست بررسی است و بعد از جمع بندی، تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

حمید چیت چیان با اشاره به اینکه برای جلوگیری از افزایش مصرف آب در تهران اقدامات ویژه ای انجام خواهیم داد گفت:دستگاه‌هایی نصب خواهیم کرد که اگر مصرف آب خانواری بالا رفت آب مشترک قطع شود.


وی که روز گذشته هم اعلام کرده بود دنبال اخذ مجوز قانونی برای قطع آب مشترکان پرمصرف هستیم خاطر نشان کرد: تهرانی‌ها 2 برابر متوسط کل آب کشور را مصرف می‌کنند.


وی گفت: در اطراف تهران پتانسیل دیگری برای انتقال آب وجود دارد و تنها راه انتقال از سد ماملو است که در سال‌های گذشته احداث شده و این آخرین راه است.


چیت چیان با اشاره به اینکه تهرانی‌ها 2 برابر متوسط کل کشور آب مصرف می‌کنند گفت: در تمام دنیا این قاعده وجود دارد که با محدودیت منابع آب بلافاصله قواعد و مقررات ویژه‌ای برای آن وضع شود.


وزیر نیرو خاطرنشان کرد: آب یک ماده‌ای است که جایگزین ندارد، بنابراین ما امسال با پیش‌بینی‌هایی که می‌شد، پیشنهادهای لازم را به دولت ارائه کردیم تا آب مشترکان پرمصرف قطع شود و این موضوع در حال حاضر در حال فرآیند تثبیت در دولت است.


وی ادامه داد: قطع آب مشترکان پرمصرف تهرانی تنها در یک روز علامتی هشداردهنده برای مشترکان پرمصرف بود تا آنها احساس کنند که رویه آنها برای مصرف آب رویه‌ای درست نیست و باید آن را اصلاح کنند.


وی همچنین در مورد ادغام وزارت نفت و نیرو و تشکیل وزارتخانه جدید به نام انرژی گفت: اصلا چنین بحثی مورد توجه دولت نبوده است و وزارت نفت وظیفه خود را دارد و وزارت نیرو نیز وظایف خودش را انجام می دهد و تاکنون بحث ادغام این دو وزارتخانه در هیات دولت مطرح نشده است.


چیت‌چیان همچنین با اشاره به پروژه سدسازی در خارج از کشور توضیح داد: یکی از کارهای بسیار خوبی که بعد از انقلاب اسلامی صورت گرفته، بومی کردن فناوری ساخت سد بوده است.


وزیر نیرو ادامه داد: امروز با توانمندی شرکت های ایرانی این فناوری به صورت صدور خدمات مهندسی به سایر کشورها صورت می گیرد که آخرین آن نیز با سفر رئیس جمهور به تاجیکستان انجام شد و سدسازی در خارج از کشور در برخی از کشورهای آفریقایی و سریلانکا نیز ادامه دارد و هر زمان که به بهره‌برداری رسید، اعلام خواهد شد.


 
کد خبر: 82697

وب گردی

وب گردی