سپاه پاسداران سپر بلای کشور است

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: سپاه پاسداران بنا به رسالت، فلسفه وجودی و کارکرد خود همواره برای تامین امنیت و پیشرفت کشور مصمم بوده و حامی محرومیت زدایی و به معنای واقعی کلمه سپر بلای کشور است.

به گزارش ایسکانیوز سردار رمضان شریف سه شنبه شب در نشست با رسانه های خوزستان به مناسبت روز خبرنگار در محل ناحیه امام علی (ع) اهواز اظهار کرد: متاسفانه گروهکهای تروریستی طی سالهای اخیر از طریق مرزهای مشترک ایران و ترکیه در غرب و شمال غربی کشور نا امنیهایی ایجاد کرده اند هرچند این گروهکها با برخورد شدید نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه شدند.
وی گفت: در گیریهای نیروهای مسلح و سپاه با این گروهکها هر چند امنیت را برقرار کرده بود ولی برای سرمایه گذاران از لحاظ روانی دغدغه هایی به وجود آورده بود که به همین دلیل سردار باقری و فرمانده نیروی زمینی سپاه روز گذشته به ترکیه رفتند تا راههای مبارزه با این گروهکها را با طرف ترک بررسی و به یک توافق خوب مشترک دست یابند.
وی اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خصوص نیروی زمینی با دقت مرزهای مشترک را کنترل و نظارت می کند و با هرگونه نا امنی از سوی گروهکها به شدت برخورد خواهد کرد.
وی در ادامه با بیان این که سپاه برآمده از متن فرهنگ انقلاب و جامعه است و همه مردم را صاحبان انقلاب می داند گفت: رفتار و عملکرد این نهاد بیانگر این دغدغه و تاکید بر مردم داری است.
وی به رسالت خطیر خبرنگاران اشاره کرد و گفت:در حال حاضر هر رسانه ای با اهداف مشخصی در کشور فعالیت می کند و هیچ رسانه ای بدون صاحب نیست.
وی افزود: هر سرمایه گذاری دربخش رسانه هدف های خاصی داشته و همگی برای تاثیرگذاری بر روی افکارعمومی فعالیت می کند.
مسئول روابط عمومی کل سپاه ادامه داد: در حال حاضرتمامی کشورها به موازات داشتن قدرت نظامی وعلمی به عملیات رسانه ای، جریان سازی رسانه و افکار عمومی توجه ویژه ای دارند.
وی تصریح کرد: تصرف نظامی برای غارت منابع و منافع هر کشوری مستلزم اقدامات سخت، کشتار، خونریزی، عملیات جنگی و وجود یک شرایط خاص است اما در برخی مواقع این کشورها از طریق همراه کردن افکارعمومی با ایجاد چهره مقبول و دوست داشتنی خود را به مردم نزدیک و روی انتظارات و توقعات مردم عملیات رسانه ای وسیعی را ساماندهی کرده و با هزینه کمتر و بدون آثار و تبعات منفی به اهدافشان می رسند.
سردار شریف اظهار کرد: کشور آمریکا به همراه برخی از کشورهای اروپایی در دوران هشت سال دفاع مقدس از صدام جنایتکار حمایت کردند اما به محض حمله صدام به کویت احساس کردند که تاریخ مصرف او گذشته و اهدافشان را محقق نمی کند و به همین دلیل با جریان سازی رسانه ای و روانی اعلام کردند حزب بعث به دلیل به دست گرفتن تجهیزات هسته ای قصد عملیات کشتار جمعی دارد و می خواهد بزرگترین جنایت بشری را رقم بزند.
وی ادامه داد: در آن دوران بیش از 80 درصد کشورهای اروپایی از اقدام نظامی آمریکا علیه صدام حمایت کردند و پس از تهاجم آن ها به صدام هیچ کشوری اعتراض نکرد و بعد هم هیچ آثاری از آن تجهیزات هسته ای صدام هم یافت نشد اما در این میان جریان سازی برای افکارعمومی سرعت بیشتری به خود گرفت و هیچ کشوری نپرسید که چرا غربی ها به صدام حمله کردند.
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: این کشورهای غربی و بخصوص آمریکا امروز با تصویرسازی رسانه ای از چیزی که هرگز وجود ندارد حرف زده و آن را تایید می کنند و یا آن چیزی که وجود دارد را کتمان می کنند.
وی اظهار کرد: از زمان پیروزی انقلاب در ایران حداقل هر دو سال یک بار انتخابات برگزار شده و با این کار جابجایی قدرت صوت می گرفت اما با این وجود کشورهای غربی ایران را به عدم رعایت دموکراسی و حقوق بشر متهم می کنند و این درحالی است که برخی از کشورهایی که حتی رنگ انتخابات را به خود ندیده اند در مجامع بین المللی به عنوان اعضای اصلی پیگیری حقوق بشر هم انتخاب می شوند.
سردار شریف گفت:جمهوری اسلامی ایران با داشتن مردمی پای کار، جوانانی غیور و رهبرانی الهی توانسته ما را از جامعه ای که غرق در فساد، تحقیر شده از سوی انگلیس و صهیونیست و وابسته به آمریکا بوده به کشوری مستقل تبدیل کند که امروز به عنوان الگوی الهام بخش برای کشورهای منطقه به شمار می رود.
وی تصریح کرد: اکنون وظیفه افشای چهره مزدور دشمن بدون دعوای جریانات سیاسی که دیگر بی مزه شده و گاهی منافع ملی و استراتژیک کشور را نیز تحت شعاع قرار می دهد، برعهده رسانه ها است.
مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: سپاه پاسداران بنا به رسالت، فلسفه وجودی و کارکرد خود همواره برای تامین امنیت و پیشرفت کشور مصمم بوده و حامی محرومیت زدایی و به معنای واقعی کلمه سپر بلای کشور است.
وی ادامه داد: امروزه ایران اسلامی به عنوان امن ترین کشور منطقه به شمار رفته و مسئولان کشور در فضایی امن به مردم خدمات رسانی می کنند.
سردار شریف گفت: کشور ایران طی 20 سال گذشته برای رسیدن به علوم حیاتی جهش قابل توجهی داشته و امید است با تداوم آن به سرعت به سرشاخه های علوم مختلف دست پیدا کنیم.
وی ادامه داد: توانمندی این کشور اسلامی تا اندازه ای بالا است که هیچ کشوری به خود اجازه نمی دهد کوچکترین اقدامی علیه این ملت انجام دهد و این درحالی است که اگر قدرت دفاعی کشور را افزایش نمی دادیم بی شک امکان طمع دوباره دشمن برای اشغال خاک این میهن اسلامی وجود داشت.
مسئول روابط عمومی کل سپاه در خصوص سفر برخی از مسئولان سپاه به کشور ترکیه گفت: در حال حاضر و باتوجه به شرایط منطقه به دلیل داشتن مرز مشترک و تحولات جاری، با این کشور نیازمند گفت و گو در زمینه های مختلف هستیم.
وی تصریح کرد: همچنین بخشی از ناامنی های شمال غرب کشور به دلیل فعالیت گروهک های تروریستی و تلاش برای ورود آن ها به ایران است که باید در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.
سردار شریف همچنین به کاروان های راهیان نور نیز اشاره کرد و گفت: امروزه سفر راهیان نور در سبد فرهنگی خانواده ها وجود دارد و این امر برای بخش عمده ای از مردم، به فرهنگ تبدیل شده است.
وی ادامه داد: در سال های ابتدایی آغاز فعالیت کاروان های راهیان نور آرزوی فرهنگ سازی این حرکت بزرگ را داشتیم اما بخش عمده ای از مسافران به صورت کاروانی به مناطق می رفتند که امروزه بسیاری از راهیان نور حتی با ماشین های شخصی خود نیز به مناطق عملیاتی می روند.

900

کد خبر: 827009

وب گردی

وب گردی