دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال در دانشگاه تهران برگزار می‌شود

دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال با هدف ارزیابی، ارائه بازخورد و در نهایت معرفی سازمان ‎ های پیشرو در تحول دیجیتال در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهدی شامی زنجانی، دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال، درباره ویژگی‌های این رویداد علمی گفت: از جمله محورهای تخصصی این جایزه می‌توان به زبدگی دیجیتال (Digital Mastery) ، نوآوری دیجیتال (Digital Innovation) و رهبران دیجیتال (Digital Leaders) اشاره کرد.

وی در تشریح این محور اظهار داشت: در حوزه زبدگی دیجیتال، بلوغ دیجیتال سازمان شرکت ‎ کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. زبدگی دیجیتال، میزان مطلوبی از بلوغ دیجیتال است که در آن، سازمان با محوریت فناوری‌های نوین اطلاعاتی، به سطح قابل توجهی از عملکرد، بهره ‎ وری، تجربه جذاب مشتری و در نهایت سودآوری دست یافته است.

دکتر شامی زنجانی افزود: در بخش نوآوری دیجیتال، ابتکار و پروژه دیجیتال کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در جایزه، از منظر نوآوری ارزیابی خواهد شد. نوآوری کاندیدا شده باید تجاری‌سازی شده باشد.

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال در تشریح محور سوم خاطرنشان کرد: در حوزه رهبران دیجیتال، مدیر ارشد دیجیتال کاندیدا شده از سوی سازمان شرکت کننده در جایزه، ارزیابی خواهد شد. مدیر کاندیدا شده باید نقش برجسته ‎ ای در فرایند تحول دیجیتال و رشد مبتنی بر فناوری اطلاعات سازمان خود ایفا کرده باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: برگزیدگان دومین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال، ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۶، در اختتامیه «اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور» مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال گفت: نخستین دوره جایزه، سال گذشته با حضور چشمگیر ۱۸ سازمان معتبر و صاحب ‎ نام کشور برگزار شد و از برگزیدگان آن در بهمن ‎ماه ۱۳۹۵ تقدیر گردید. به کلیه سازمان های شرکت کننده در نخستین دوره جایزه، گزارش بازخورد اختصاصی به صورت تفصیلی ارائه گردید تا با بهره‌گیری از توصیه‌های ارائه شده در این گزارش، بتوانند مسیر بلوغ دیجیتال خود را موفق ‎ تر طی نمایند.

دکتر شامی ‎ زنجانی خاطر نشان کرد: در سال ‎ های اخیر، بسیاری از سازمان‌ها کوشیده‌اند با تکیه بر قابلیت‌های متنوع و متعدد فناوری ‎ های تحول آفرین دیجیتال مانند رسانه ‎ های اجتماعی، فناوری ‎ های موبایل، رایانش ابری، تحلیل داده و کلان داده، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، کسب ‎ و ‎ کار خود را متحول سازند.

دبیر جایزه ملی تحول دیجیتال افزود: بخش قابل توجهی از این سازمان ‎ ها، همانند بانک ‎ ها، بیمه ‎ ها، شرکت ‎ های های‌تک و فناوری اطلاعات، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، شرکت‌های توریستی، هتل‌ها، شرکت‌های حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، شهرداری‌ها و سایر سازمان‌های بخش عمومی و دولتی، دیجیتال متولد نشده‌اند، اما با بهره‌گیری ‎ از فناوری‌های دیجیتال به دنبال دستیابی به سطوح بالاتر عملکرد، بهره‌وری، نوآوری و رضایت مشتری هستند.

این متخصص حوزه دیجیتال افزود: گروه دیگری از سازمان ‎ ها نیز وجود دارند که از ابتدای حیات خود، دارای ماهیت دیجیتال بوده و به دیگر بیان، بر بستر فناوری‌های اطلاعاتی متولد شده و توسعه یافته ‎ اند. معمولاً این کسب ‎ و ‎ کارها را با اپلیکیشن های موبایل آنها می‌شناسیم. این ‎ گونه کسب و ‎ کارها نیز به دنبال بهبود وضعیت رقابتی خود، در محیط کسب و ‎ کارهای دیجیتال هستند. استارت ‎ آپ های دیجیتال را می‌توان نمونه‌ای از سازمان های این گروه دانست.

وی خاطرنشان کرد: تحول دیجیتال، بر بازآفرینی مدل ‎ کسب ‎و کار سازمان‌ها با محوریت فناوری‌های تحول آفرین دیجیتال، ارتقای تجربه دیجیتال مشتری و بهبود دیجیتال فرایندهای سازمانی متمرکز است.

از اهداف این جایزه می‌توان به افزایش آگاهی و بینش در بدنه مدیریتی سازمان های کشور در خصوص اهمیت و جایگاه تحول دیجیتال، بهبود و ارتقای فرهنگ ارزش ‎آفرینی دیجیتال در فضای کسب ‎ و ‎ کار کشور، تشویق سازمان‌ها به انجام فرایند خودارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و فرصت‌های بهبود خود در زمینه تحول دیجیتال، ارزیابی وضعیت تحول دیجیتال شرکت ‎ کنندگان در جایزه توسط داوران خبره و ارائه گزارش بازخورد به سازمان‌ها در راستای بهبود وضعیت تحول دیجیتال آنها و شناسایی و معرفی سازمان‌های پیشرو کشور در حوزه تحول دیجیتال اشاره کرد.

علاقه‌مندان به حضور در این رویداد مهم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی نخستین دوره جایزه ملی تحول دیجیتال به نشانیwww.DTaward.ir مراجعه کنند.

201

کد خبر: 827025

وب گردی

وب گردی