رشد ۲۰۲ درصدی صادرات در استان البرز

معاون استاندار البرز گفت: در ۴ ماهه اول سال‌جاری حدود ۲۰۲ درصد رشد صادرات داشته‌ایم.

به گزارش ایسکانیوز، عبادالله کامکار صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت نخستین نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط در استان البرز در سالن جلسات شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار شد، با تبریک روز آزادی اسرای جنگ تحمیلی اظهار داشت: اولین نمایشگاه توانمندیهای تولیدی و صادراتی صنایع کوچک و متوسط استان البرز 29 لغایت یکم شهریور برگزار می‌شود که با توجه به ویژگی آن می‌توان بستر اشتغال را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه البرز همواره در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت موفق بوده است، افزود: در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت تدبیری اندیشیده شده که مردم به صورت مستقیم در امر توسعه و پیشرفت کشور دخیل باشند.

کامکار با بیان اینکه موضوع سرمایه‌گذاری خارجی بسیار اهمیت دارد، عنوان کرد: با وجود برجام تحولات بسیار خوبی در حوزه صنعت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 35 هیئت سرمایه‌گذاری خارجی در دولت یازدهم به البرز مراجعه کردند و برای 17 شرکت عقد قرارداد انجام شده، گفت: بر این اساس 534 میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری از این طریق صورت گرفته است.

معاون استاندار البرز با اشاره به اینکه 538 واحد تولیدی در استان در دولت تدبیر و امید راه‌اندازی، احیا، خروج از رکود و افزایش ظرفیت داشته‌اند، گفت: از این تعداد 504 واحد در بخش کشاورزی افزایش ظرفیت داشته‌اند.

وی ادامه داد: در بخش داروهای بیوتکنولوژی فعالیت‌های بسیار زیادی که از مهمترین آن اولین شهرک دارویی با نام سلامت در البرز است، انجام شده است. در 4 ماهه اول سال جاری حدود 202 درصد رشد صادرات داشته‌ایم.

کد خبر: 827082

وب گردی

وب گردی