برگزاری همایش سراسری فرهنگیان ناشنوای کشور در میانه

پنجمین دوره همایش ملی مرحوم استاد جبار باغچه بان و فرهنگیان ناشنوای کشور روز چهارشنبه طی آیینی در میانه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دبیر همایش یاد شده هدف از برپایی این گردهمایی را بررسی راهکارهای جدید در آموزش و حل مشکلات آموزشی و پرورشd دانش آموزان ناشنوا عنوان کرد و گفت: در این نشست 104 نفر از فرهنگیان ناشنوای کشور حضور یافته اند که 74 نفر آنان بانوان و بقیه آقایان هستند که از 28 استان کشور در این همایش شرکت کرده اند.
نوید صالحی افزود: همایش ملی ناشنوایان فرهنگی کشور تا 26 مردادماه برگزار می شود که برپایی کارگاه های آموزشی از مهم ترین بخش های این گردهمایی است.
فرماندار شهرستان میانه نیز در این مراسم با بیان اینکه بسترسازی و ایجاد فضای مناسب علمی، آموزشی و فرهنگی حق تمام دانش آموزان جامعه ناشنوایان و معلولان کشور است افزود: این قشر نباید در هیچ عرصه ای مورد غفلت قرار گرفته و از چرخه آموزشی عقب بمانند.
حمید شکری، برپایی این همایش را گامی مهم برای تبادل افکار، روش ها و راهکارهای آموزشی فرهنگیان ناشنوای کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به پیشرفت روزافزون روش های آموزشی و رفع کمبودها و نواقص این حوزه، همایش هایی از این قبیل می تواند فرهنگیان را به سمت فراگیری روش های نوین سوق دهد.
وی با تقدیر از فرهنگیان ناشنوای کشور که استمرار دهنده راه استاد باغچه بان هستند، گفت: خدمت به ناشنوایان که در دنیای سکوت خود با هزاران رمز و راز با ما صحبت می کنند خدمتی بس بزرگ و خداپسند است.
فرماندار میانه خاطر نشان کرد: اگر نبود استاد باغچه بان و معلمانی دلسوز و ایثارگری مثل شما، شاید این فرزندان در مظلومیت تنهایی خود همچنان غوطه می خوردند.
شکری با بیان اینکه استاد باغچه بان به عنوان معلم، شاعر، قصه گو، مبتکر، مخترع و ناشر کتاب کودک، زندگی خود را وقف فرزندان ناشنوای جامعه کرد، از استاد حسن رشدیه که قبل از استاد باغچه بان ابداع گر شیوه های نوین و جدید آموزشی در کشور بود، یاد کرد و افزود: هر چند که استاد رشدیه ناملایمات فراوان دید و مورد ظلم و ستم واقع شد، اما دست از تلاش برنداشت.
وی ادامه داد: استاد رشدیه مدارس و شیوه های جدید آموزشی را راه اندازی کرد که بعد از ایشان استاد باغچه بان به این کار اقدام کرد و اولین کودکستان در کشور به نام باغچه کودکان را راه اندازی نمود و پس از آن به تعلیم دانش آموزان ناشنوا و بی تکلم پرداخت.
در حاشیه این همایش، نمایشگاه هنرهای سیاه قلم، رنگ روغن، پوستر و طراحی تجسمی سوسن رضالو، هنرمند کم شنوای میانه ای با بیش از 40 اثر در نگارخانه محل برپایی همایش افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، شهرستان میانه با جمعیت حدود 190 هزار نفر دارای چهار بخش، پنج شهر، 17 دهستان و بالغ بر 330 روستاست که در 165 کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است.

کد خبر: 827112

وب گردی

وب گردی