دولت نگاه سیاسی به انتخاب وزیر علوم دارد

دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه ها گفت: جریانات سیاسی برای این نمی خواهند وزیر علوم معرفی شود تا بتوانند دانشگاه ها را سیاسی کنند و اولویت اصلی که آموزش عالی و تربیت نیروی متخصص است را به حاشیه ببرند.

محمدرضا گلرو مفرد دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه های سراسر کشور در گفتگو با ایسکانیوز گفت: به نظر بنده عدم معرفی وزیرعلوم از سوی دولت ناشی از فشار جریانات سیاسی موجود در کشور است که نمی گذارند دولت در انتخاب معرفی کابینه مستقل باشد.

وی افزود: جریانات سیاسی برای این نمی خواهند وزیر علوم معرفی شود تا بتوانند دانشگاه ها را سیاسی کنند و اولویت اصلی که آموزش عالی و تربیت نیروی متخصص است را به حاشیه ببرند.

گلرو مفرد تاکید کرد: به نظر می رسد دولت هم نگاه سیاسی به انتخاب وزیر علوم دارد و این مسئله حاکی از آن است که جایگاه علم و دانش برای دولت دوم آقای روحانی مسئله اولویت داری نیست چرا که در انتخاب وزیری که مدیریت آموزش عالی بر عهده اوست نباید تاخیر می کردند و در آخرین لحظات گزینه ای هم که احتمال داشت معرفی شود تحت فشار جریانات سیاسی مجبور به انصراف شود.

دبیر روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت وزارتخانه علوم چندان علمی نیست افزود: متاسفانه وزارت علوم هر روز درگیر حاشیه ای می شود که غالبا سیاسی است و اصلا به علم و دانش توجه ای ندارند، در وضعیت کنونی شخصی باید معرفی شود که مدیریت مناسب و در عین حال علمی باشد و در درجه اول نباید نماینده حزب یا جریان خاصی باشد تا بتواند نگاه فراجناحی به موضوعات مختلف داشته باشد و در تصمیم گیری های وزارتخانه دچار حزب گرایی نشود.

گلرو مفرد افزود: در معرفی وزیر باید به وجه علمی او نیز توجه کرد چرا که باید به رشد علمی کشور مسیر دهد و اگر غیر از این باشد با کاهش رشد علمی در بدنه آموزش عالی مواجه خواهیم شد.

وی تاکید کرد: با نزدیک شدن به شروع ترم جدید دانشگاه ها نبود وزیر باعث بی ثباتی در سطح مدیریت و جهت دهی غلط به وزارت علوم می شود که حتی در سطح های پایین و دانشگاه ها نیز درگیر این موضوع می شوند.

کد خبر: 827118

وب گردی

وب گردی