توسعه فناوری‌های دریایی کشور در گروی مناسب‌سازی زیرساخت‌ها است

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی برای رسیدن به توسعه در بخش فناوری‌های دریایی کشور، مناسب‌سازی زیرساخت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سجاد ویسی دبیر گروه توسعه فناوری ستاد دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی در راستای توسعه و پیشرفت در حوزه دریا همچنین در راستای بهره‌گیری هرچه بیشتر توانمندی‌های موجود دریایی کشور، مناسب‌سازی زیرساخت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

ویسی در این خصوص ادامه داد: حمایت از فعالیت‌های شبکه ملی ناوگان تحقیقاتی، پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، رویدادهای کارآفرینی از مهم‌ترین اقداماتی است که ستاد به آن پرداخته که بخشی از آن را بررسی می‌کنیم.

فعالیت‌های شبکه ملی ناوگان تحقیقاتی دریایی کشور

دبیر گروه توسعه فناوری ستاد دریایی معاونت علمی عنوان کرد: شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی کشور در سال ۱۳۹۴ با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی تشکیل شد و اعضای این شبکه، سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی هستند که دارای شناور تحقیقاتی بوده و فعالیت‌های پژوهشی و صنعتی در دریاهای کشور انجام می‌دهند.

وی افزود: هدف از تشکیل شبکه ملی ناوگان تحقیقاتی دریایی کشور، هم‌افزایی ظرفیت ناوگان تحقیقاتی دریایی بر اساس پتانسیل موجود در کشور است.

وی بیان داشت: از مهم‌ترین فعالیت‌های این شبکه می‌توان به راه‌اندازی پایگاه اطلاعات محیطی دریاهای کشور (irmedin.ir)، برنامه‎ریزی و تصویب بودجه جهت انجام گشت مشترک تحقیقاتی در دریای مازندران و برگزاری سمینار یک‌روزه اقیانوس‌شناسی در تهران توسط موسسه اقیانوس‌شناسی shirshov روسیه اشاره کرد.

پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی

ویسی اظهار داشت: ستاد توسعه صنایع دریایی باهدف ارتقای سطح علمی دانشجویان و پژوهشگران کشور در زمینه‌های مرتبط با مهندسی دریا و به‌منظور تقویت انگیزه پژوهش در این عرصه، از فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاهی در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا تاکنون ۱۰ موافقت‌نامه با دانشگاه‌های فعال در حوزه دریا منعقدشده است . بر اساس این موافقت‌نامه‌ها تعداد ۲۵۳ پایان‌نامه شامل ۱۷۷پایان‌نامه کارشناسی ارشد و ۷۶رساله‌ی دکتری موردحمایت این ستاد قرارگرفته است.

رویدادهای کارآفرینی

ویسی گفت: ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی با همکاری دانشگاه‌های دریایی کشور اقدام به حمایت از برگزاری چنین رویدادهایی در سطح کشور باهدف شناسایی ایده‌های برتر و رشد آن‌ها نموده است. به‌عنوان‌مثال نخستین رویداد ملی استارتاپ دریایی دانشگاه نوشهر و اولین رویداد کارآفرینی اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های دریایی دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر با حمایت ستاد دریایی برگزار شد.

کد خبر: 827202

وب گردی

وب گردی