اردوهای جهادی توانست عمران و آبادانی را در سطح مناطق محروم  ایجاد کند

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه اردوهای جهادی حرکتی پسندیده است که توانست عمران و آبادانی را در سطح مناطق محروم و دورافتاده ایجاد کند، تاکید داشت: فرمانداران باید بتوانند از توان، ظرفیت و امکانات دستگاه های اجرایی در هرچه بهتر برگزار شدن این اردو به خوبی استفاده کنند.

به گزارش ایسکانیوز محمد رضا خباز روز چهارشنبه در جریان بازدید از طرح اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی استان سمنان در روستای محروم کوه زر جنوب دامغان که تا پاسی از شب به طول انجامید با بیان اینکه در برگزاری اردوهای جهادی این استان ۲۵ هزار نفر دانشجو، طلبه و دانش آموز بسیجی مشارکت و همکاری دارند، تاکید داشت: در مجموع ۶۵ هزار نفر روز از دانشجویان، طلبه و دانش آموز بسیجی در سطح استان سمنان در حال ارائه خدمات به مناطق محروم و روستاییان هستند.

وی افزود: جوانان متعهد و با انگیزه در حال خدمت و جهاد در این اردوها هستند و با این نگاه می کوشند با خدمت رسانی به مناطق محروم و روستائیان دین خود را به نظام و انقلاب و مردم محروم جامعه ادا کنند لذا باید برنامه های فرهنگی در اولویت برگزاری این اردوها باشد چرا که این حرکت مقدس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه اردوهای جهادی حرکتی پسندیده است که توانست عمران و آبادانی را در سطح مناطق محروم و دورافتاده ایجاد کند، تاکید داشت: فرمانداران باید بتوانند از توان، ظرفیت و امکانات دستگاه های اجرایی در هرچه بهتر برگزار شدن این اردو به خوبی استفاده کنند.

خباز از شرکت دانشجویان بسیجی در اردوهای جهادی به منزله مبارزه با نفس یاد کرد و گفت: این حرکت ارزشمند و ماندگار فی نفسه مجاهده و جهاد است و آثار و برکات معنوی بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح مهم و با اهمیت اردوهای جهادی باید همراه با صبر و حوصله باشد، افزود: کارفرهنگی کردن تزریقی نیست، بلکه تدریجی باید ادامه یابد و در انجام کار و برنامه فرهنگی هرگز عجله نباید کرد.

رئیس ستاد طرح اردوهای جهادی استان سمنان یادآور شد: کارها و برنامه های اردوهای جهادی با استفاده از خرد جمعی و همراه با تفکر و اندیشه باشد تا خروجی خوبی از فعالیت ها حاصل شود که نفع آن را روستاهای محروم و مردم آن مناطق ببرند.

در این نشست مسئولان گروه های شرکت کننده در اردوهای جهادی هریک به بیان مسائل و مشکلات روستاها و انتظارات خود از دستگاه های اجرایی در هرچه بهتر اجرا شدن این اردوها بیان کردند.

در برگزاری اردوهای جهادی دانشجویان بسیجی و طلبه ۴۰ نفر از زنان در قالب پنج تیم در روستاهای کوه زر، شیمی، کلو و توچاهی و ۲۵ نفر از مردان در روستای رشم به فعالیت های چون فرهنگی، آموزشی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و فعالیت عمرانی چون ساخت سرویس بهداشتی و همچنین آمایش منطقه ای مشغول هستند.

روستاهای کوه زر، شیمی، توچاهی، کلو و رشم در ۱۲۰ کیلومتری جنوب دامغان واقع که از روستاهای محروم و کمتر برخوردار این شهرستان هستند.

900

کد خبر: 827268

وب گردی

وب گردی