روند معاملات بورسی در هفته ای که گذشت

بازار سرمایه در هفته ای که گذشت با نوسان همراه بود و شاخص از 81 هزار و 579 واحد به 81 هزار و 741 واحد رسید .

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، بازار سرمایه در هفته ای که گذشت با نوسان همراه بود و شاخص از 81 هزار و 579 واحد با رشد 45 واحدی که در آخرین روز معاملاتی هفته جاری به دست آمد به 81 هزار و 741 واحد رسید بنابراین می توان گفت شاخص 162 واحد مثبت بود.

سعید خدایی، کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت معاملات بازار سرمایه در هفته ای که گذشت، گفت: روند بازار در ابتدای هفته با حجم عرضه زیاد روبرو بود که دلیل آن به کاهش نرخ فلزات در بازار جهانی و نیز کاهش قیمت سنگ آهن در بازار برمی گردد.

او گفت: این عوامل باعث شد تا میزان فروش در بازار بیشتر شود، در اواسط هفته پالایشگاهی ها با افزایش تقاضا مواجه شدند و این امر تا حدودی روند بازار را مثبت کرد و باعث صعودی شدن شاخص شد.

خدایی افزود: فشار عرضه در هفته ای که گذشت بیش از تقاضا بود و همچنین حجم نقدینگی معاملات بسیار پایین بود.

او گفت: باید منتظر رای اعتماد وزیران در مجلس ماند تا کابینه جدید تعیین تکلیف و اعضای تیم اقتصادی مشخص شود در این صورت است که بازار سو و جهت خود را پیدا و به آن سمت حرکت می کند.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به صنایع برتر در بازار گفت: در هفته ای که گذشت صنعت خاصی نسبت به دیگر صنایع برتر نبود و تنها تک سهم ها بودند که در بازار رشد داشتند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، خودرویی های در بین دیگر نمادها روند متعادل رو به منفی را در بازار داشتند.

او پیش بینی خود از روند بازار در هفته آینده را اینگونه بیان کرد: در این خصوص نمی توان نظر دقیقی را ارائه داد زیرا در ابتدا باید منتظر ماند تا تکلیف وزیران در هفته آینده مشخص شود و تاثیر عوامل داخلی و اقتصاد جهانی را در بازار دید.

401

کد خبر: 827273

وب گردی

وب گردی