عرضه رایگان  نرم‌افزار مرتبط با توالی‌سنجی

شرکت بیونانو ژنومیکس، تولید تجهیزات توالی‌سنجی مبتنی بر نانوکانال، دو نرم‌افزار جدید برای نقشه‌برداری و مطالعه ساختار ژنوم ارائه کرده که دانلود و استفاده از آن برای عموم آزاد است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو،شرکت بیونانو ژنومیکس، تولید تجهیزات توالی‌سنجی مبتنی بر نانوکانال، دو نرم‌افزار جدید برای نقشه‌برداری و مطالعه ساختار ژنوم ارائه کرده که دانلود و استفاده از آن برای عموم آزاد است.

بیونانو ژنومیکس (Bionano Genomics) شرکتی فعال در حوزه آنالیز ساختار ژنوم است. این شرکت اعلام کرد که تجهیزات جدید آن‌ها برای اسمبل کردن ژنوم، شناسایی اختلاف ساختاری و به تصویرکشیدن ساختار واقعی ژنوم به بازار عرضه شده‌است. نرم افزارهای Bionano Solve ۳. ۰ و Bionano Access ۱. ۰ برای دانلود رایگان در اختیار عموم مردم قرار داده شده و چگونگی کار با آن‌ها در یک وبینار زنده آموزش داده شده‌است.

مارک برودکین، قائم مقام شرکت بیونانو، می‌گوید: «با استفاده از این دو نرم‌افزار ما می‌توانیم به محققان کمک کنیم تا ساده‌تر به نقشه‌برداری از ژنوم بپردازند. ما این نرم‌افزار را براساس نظرات دریافت شده از مشتریان‌مان طراحی کرده‌ایم تا با استفاده از آن بتوانند به اطلاعات غنی‌تری دست پیدا کنند. این نرم‌افزار‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوان از طریق مرورگر نیز از آن استفاده کرد؛ به این معنا که می‌توان آن را روی سرور یا لپ‌تاپ قرار داد. سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک‌او‌اس نیز این برنامه را پشتیبانی می‌کنند. این نرم‌افزار‌ها به محققان اجازه می‌دهند تا اختلافات ساختاری را در ژنوم شناسایی کرده و ساختار واقعی ژنوم را مطالعه کنند.

بیونانو دستگاهی به نام Irys دارد که از آن برای توالی‌سنجی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار‌ها جایگزین نرم‌افزار فعلی این دستگاه می‌شود و با استفاده از آن می‌توان برای نقشه‌برداری، آنالیز، ویرایش و تصویربرداری از ژنوم استفاده کرد.

این شرکت همچنین یک بانک اطلاعات دارد که داده‌های به دست آمده از این نرم‌افزار با اطلاعات این بانک تطبیق داده شده تا اختلافات رایج ژنومی فیلتر شوند.

این شرکت دستگاه دیگری به نام saphyr دارد که به کاربر اجازه طراحی آزمون می‌دهد. با استفاده از این دستگاه آزمایش‌های مورد نظر انجام شده و کیفیت داده‌ها به‌صورت زنده کنترل می‌شود.

تجهیزات این شرکت به کاربر امکان وارد کردن یا حذف ژنوم بزرگتر از یک کیلو جفت باز را فراهم کرد که این کار با حساسیت بالا انجام می‌شود.
در فناوری توالی‌سنجی این شرکت از آرایه‌های حاوی نانوکانال استفاده می‌شود که امکان شناسایی تک مولکول‌های DNA را داراست.

کد خبر: 827296

وب گردی

وب گردی