مادر ساشا آقاجانی:  خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی گل کاشتند 

همه چیز از یک پیام در تلگرام  شروع شد که حاوی کمک خواستن یک همکار بود. متن مطلب دل را می لرزاند و مخاطب را برای چند دقیقه در شوک فرو می  برد . ماجرای یک قتل ناخواسته و غیر عمد بود که مادر را تا حد ویرانی کشانده بود و برای جلوگیری از اعدام فرزندش دست نیاز به همکارانش دراز کرده بود .

زهره حاجیان - ایسکانیوز : کارمند واحد ارومیه و مدیر کانال تلگرامی IAU کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی پس از دیدن پیام تحقیق می کند و متوجه می شود که "صغری محمدی " مادرسعید ( ساشا ) آقاجانی پوردرست می گوید و ساشا 28 ساله در یک اتفاق مرتکب قتل شده و حکم اعدام برایش بریده اند و خانواده مقتول در قبال گرفتن 400 میلیون تومان حاضر به رضایت هستند.
میرحبیب موسوی با بیان این مطلب می گوید: کانال تلگرامی IAU فقط ویژه کارمندان و اعضاء هیات علمی تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی است و من مطلبی با مضمون اتفاق و شرایط ساشا آقاجانی پور در کانال گذاشتم و از همکاران خواستم که دست به دست بدهیم و برای حل مشکل همکارمان اقدام کنیم.


چه اتفاقی افتاد؟
نقش شبکه های اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و کمتر کسی است که بر این نکته واقف نباشد .
گروه تلگرامی IAU در سال 94 برای امور صنفی کارکنان و اساتید دانشگاهی راه اندازی شده و هر هفته موضوعی انتخاب و در مورد آن بحث می شود و در نهایت بحث کارشناسی شده جمع بندی شده و به سازمان ارسال می شود.
این کانال در حال حاضر 5192 عضو دارد و در یک حرکت خودجوش و با گلریزانی که در کانال انجام شد در عرض 4 روز 24 میلیون تومان جمع آوری شد و تا 21 مرداد ماه علاوه بر 170 میلیونی که خانواده ساشا جور کرده بودند 30 میلیون جمع شد 200 میلیون باقی مانده که مدیر گروه و اعضای آن امیدوارند تا 30 مرداد ماه که زمان اعدام ساشا است مبلغ باقی مانده جمع آوری و جشن آزادی او برگزار شود.
موسوی با اشاره به اینکه مادر ساشا برای تامین مبلغ دیه مجبور به بازخرید خود شده است می گوید: در تحقیقاتی که انجام شد و با شناختی که ازخانم محمدی داشتیم مسجل شد که ساشا ناخواسته درگیر این اتفاق شده و ممکن است برای هر کدام از ما پیش بیاید.
ساشا 28 ساله 12 سال است در زندان لاکان حوالی زشت زندانی است و این اواخر که روز اعدامش مشخص شده روزهای بسیار سختی را می گذراند.

همکاران دانشگاه آزاد گل کاشتند
شاید در نگاه اول کسی باور نمی کرد در چند روز مانده تا اعدام سعید (ساشا)230 میلیون تومان جمع شود اما وقتی پای مهربانی و انسانیت پیش بیاید کسی دریغ نمی کند این را اساتید و همکاران دانشگاه آزاد ثابت کردند .
یعنی می شود؟
شاید صغری محمدی همکار گروه حقوق واحد لاهیجان نمی توانست تصورکند که 5شنبه ای را ببیند که با 400 میلیون چک پول همراه مددکاران زندان آقای کاظم پور و ندیمی و خانم خسرو انجم در مسیر اجرای احکام شهر رشت بروند.
مادر ساشا با بغض در این مورد می گوید:به خانواده سید علیرضا سیدی هم خبر دادیم که دراجرای احکام حاضر شوند دست و پایم از خوشحالی می لرزید و نمی توانستم جلوی اشکهایم را بگیرم. صورت جلسه امضا و چک پول ها ارائه شد و من به آرزوی خودم رسیدم و همه این خوشحالی را مدیون همکاران دانشگاه آزاد و همه هموطنانم می دانم .

مامان یعنی تموم شد؟یعنی من آزاد می شوم؟
محمدی می گوید: دیشب که همه 230 میلیونی که نیاز بود به همت همکارانم در دانشگاه آزاد و مردم مهربانم واریز شد سجده شکر کردم . همان لحظه ساشا زنگ زد و وقتی شنید که مبلغ دیه جورشده تا چند دقیقه گریه می کردیم و حرفی رد و بدل نمی شد: مامان یعنی تموم شد؟یعنی من آزاد می شوم؟
او می گوید: تا روز قبل 90 میلیون مانده بود که 30 میلیون از خیرین تهران و 12 میلیون از طرف دوستانم واریز شد و بعد از آن سرعت واریز پول از طرف همکارانم سرعت گرفت به صورتی که هر دو دقیقه 2 میلیون تومان اضافه می شد و تا حدی که در گروه IAU نمی توانستم جواب مهربانی ها را بدهم و تشکر کنم که میر میرحبیب موسوی مدیر گروه تلگرامی خبر داد که مبلغ مورد نیاز توسط اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و مردم نیکوکار فراهم شد سریع بروید و کارت را مسدود کنید و من ساعت 10 شب همراه برادرم کارت را مسدود کردیم .
مادر ساشا با اشاره به اینکه تا ابد مدیون اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد و مردم هستم می گوید: آنها مرا به آرزوی محالم رساندند همیشه فکر می کردم یعنی می شود یک روز ساشا سر سفره خانه مان بنشیند؟

مهربانی و انسانیت هنوز زنده است
همکار واحد لاهیجان برای تهیه 170 میلون تومانی که جور کرد خیلی سختی کشید خودش را باز خرید کرد و از هر کسی که می توانست قرض و وام گرفت. او می گوید: اقوام خیلی کمک کردند یکی سند ماشین اش را گرو گذاشت و 50 میلیون داد و دیگری هزینه عمل پایش را داد و عمل را به بعد ازآزادی ساشا موکول کرد و دیگران هر چقدر در توان داشتند کمک کردند اما کمک خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی کار را تمام کرد و مرا تا همیشه شرمنده مهربانی خود کردند.
حال مادر ساشا امروز خوب است دعای همه همکاران و مردم نیکوکار در حقش بر آورده شد و با بغض می گوید:روسای دانشگاه آزاد در حق من خیلی بزرگی کردندو معتقدم اگرآنها دست مرا نمی گرفتند نمی دانستم چکار کنم.
حالا او در مسیر برگشت به خانه است و منتظر است تا کارهای اداری انجام شود و ساشا به خانه برگردد این در حالی است که هموطنان ما یک بار دیگر انسانیت و مهربانی را معنا کردند.

700

کد خبر: 827361

وب گردی

وب گردی