اکثریت وزیران پیشنهادی رای اعتماد خواهند گرفت

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس نگاه منفی به وزیران پیشنهادی ندارد و به اعتقاد من اکثریت وزیران پیشنهادی معرفی شده رای اعتماد خواهند گرفت.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز مرتضی صفاری نطنزی در پاسخ به سووالی مبنی بر این که کابینه پیشنهادی رییس جمهوری را که در حال بررسی در مجلس هست چطور می بینید؟ افزود: رییس جمهوری به این جمع و لیست رسیدند یعنی به زعم آقای روحانی این ها نیروهایی بودند که می توانند هماهنگ تر و قوی تر عمل بکنند.
صفاری اظهار داشت: مجلس در حال ارزیابی توان وزیران پیشنهادی است. فکر می کنم مجلس نگاه منفی به وزیران پیشنهادی ندارد به اعتقاد من اکثریت وزیران پیشنهادی معرفی شده رای اعتماد خواهند گرفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سووالی مبنی بر این که به لحاظ سنی کابینه معرفی شده را نسبت به دولت یازدهم چطور می بینید؟ تاکید کرد: منهای آقای جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات که سن کمتری دارند، متوسط سن وزیران معرفی شده کمتر از کابینه قبلی نیست.
صفاری در پاسخ به سووالی مبنی بر این که از 11 وزیر پیشنهادی بررسی شده و شش وزیر باقیمانده نگاه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکنون چطور بوده است؟ تصریح کرد: اکثریت وزیران رای می آورند یکی دو نفرشان ممکن است جای سوال داشته باشند.
وی در پاسخ به سووالی مبنی بر این که مثلا چه کسانی، گفت: اجازه بدید بررسی تمام بشود الان خوب نیست اسم ببریم.
صفاری افزود: در صحن مجلس مشخص بود که روی آقای جهرمی برخی نمایندگان یک مقدار سوال دارند.
وی در پاسخ به سووالی مبنی بر این که وزیران در نشست با کمیسیون ها، فراکسیون ها و یا خصوصی با برخی نمایندگان برنامه هایی داشتند و ارایه کردند، برنامه های وزیران پیشنهادی را چطور دیدید؟ اظهار داشت: وزیران پیشنهادی که خودشان نمی توانند برنامه جدیدی ارایه بدهند این ها باید مجری برنامه ششم توسعه اقتصادی باشند که چندی پیش در مجلس شورای اسلامی تصویب شد؛ آن را باید عملیاتی کنند.
نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس خاطر نشان کرد: اگر وزیران پیشنهادی برنامه ای می نویسند و دارند باید منطبق با قوانین بالادستی که وجود دارد، باشد و طراحی در آن قالب باید صورت بگیرد در غیر این صورت نمی توانند موفق شوند.
صفاری تاکید کرد: برنامه ها هر چقدر منطبق با قوانین بالادستی باشد، عملیاتی تر می شود. انشالله همه وزیران رای بیاورند ولی نباید انکار کرد که یکی دو نفر دچار مشکل باشند.
وی در پاسخ به سووالی که باز هم اسم این دو نفر را ندادید؟ تصریح کرد: شایسته نیست اسم ببرم.چند روز صبر کنید.

303

منبع: ایرنا

کد خبر: 827591

وب گردی

وب گردی