اردوغان برای انتخابات آلمان پیام فرستاد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خطاب به ترک تبارهای ساکن آلمان گفت که به احزاب افراطی راست و چپ آن کشور در انتخابات پیش رو رای ندهند چرا که آنها دشمنان ترکیه هستند.

به گزارش ایسکانیوز، اردوغان امروز بعد از خطبه های نماز جمعه در استانبول در مصاحبه با خبرنگاران افزود: 25 الی 30 روز دیگر در آلمان انتخابات برگزار می شود و احزاب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی آلمان گمان می‌کنند که هر قدر علیه ترکیه موضع بگیرند، آرای آنها نیز به همان میزان افزایش خواهد یافت.
وی بیان کرد: به هموطنان خود در آلمان توصیه می کنم که مبادا اشتباه کرده و از اینها حمایت کنند چرا که این احزاب بدخواه ترکیه هستند.
وی خطاب به ترک تبارهای آلمان گفت: از حزبی حمایت کنید که سیاستش دشمنی با ترکیه نیست و این انتخابات به منزله مبارزه شرافت برای همه اتباع ترکیه دارای حقوق شهروندی آلمان است.
وی بیان کرد: به احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و حزب سبزها در انتخابات آتی آلمان باید درسی داده شود.
اردوغان اضافه کرد: همان طور که آلمان درخواست استرداد شهروندان خود را به صورت متفاوت مطرح کرده است، ما نیز می خواهیم که تروریست‌های ساکن آنجا را بازگردانند این در حالی است که آنها مجرمان را از ترکیه می‌خواهند و ما خواستار استرداد تروریست‌ها هستیم.
وی ادعا کرد: من شخصا پرونده 4500 تروریست را به خانم مرکل صدراعظم آلمان دادم، ولی هیچ بازخورد مثبتی از آنها دریافت نکردیم و هنوز منتظریم در مقابل اگر سه نفر آلمانی در ترکیه در بازداشت باشند، آلمانی همواره آزادی آنها از ما خواهند خواست.
وی ادامه داد: اگر آلمان سیستم قضایی دارد، ما هم داریم و دادگاه ترکیه در خصوص متهمان آلمانی تصمیم می‌گیرد و سپس اقدام لازم را انجام می‌دهیم.
رئیس جمهوری ترکیه همچنین گفت که دولت آلمان با تشویق برخی کشورهای اروپایی و بهانه کردن موضوع ترکیه، به فکر پرده پوشی بر مسائل داخلی خود است و به قواعد و قوانین اتحادیه اروپا پایبند نیست.
وی مدعی شد: در عملیات سپر فرات سه هزار نفر از عناصر تروریستی داعش را به هلاکت رساندیم ولی متاسفانه غرب مانند ترکیه در مبارزه با داعش ثابت قدم نیست و امیدوارم در آینده آنها نیز قدم های محکمتری در مبارزه با داعش بردارند و با پشتیبانی یکدیگر مبارزه با داعش را ادامه دهیم.
اردوغان همچنین حمله تروریستی روز گذشته در اسپانیا را محکوم کرد و افزود: موضع ترکیه در قبال داعش مشخص است و علاوه بر محکومیت شدید داعش، به آن لعنت می‌فرستیم و در داخل و خارج با آن مبارزه جدی میس کنیم.

منبع: ایرنا

۸۰۱

کد خبر: 827606

وب گردی

وب گردی