دوحه: نگران امنیت شهروندان قطری در عربستان هستیم

وزیر خارجه قطر از نگرانی زیاد دوحه درباره امنیت شهروندان این کشور در عربستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز؛ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی -- وزیر امور خارجه قطر -- با اعلام این که «نگرانی زیادی» برای امنیت شهروندان قطری‌ در عربستان سعودی دارد، گفت ریاض را مسئول امنیت آنها قلمداد می کند.

وی افزود از روز پنج شنبه بیش از یکصد شهروند قطری با عبور از مرز زمینی با عربستان سعودی وارد این کشور شده اند تا در مراسم حج امسال شرکت کنند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت: نباید حج سیاسی شود. از مقامات سعودی می خواهیم تا به دعوت وزارت اوقاف قطر درباره برنامه برگزاری حج پاسخ مثبت بدهد.

وی افزود: حدود صد نفر از اتباع قطر روز گذشته از مرز عربستان برای شرکت در مناسک حج عبور کردند. لحن رسانه های سعودی که علیه قطریها تبلیغ می کنند، نگران کننده است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی گفت امیدواریم چهار کشور محاصره کننده قطر، به میانجی گری کویت پاسخ مثبت بدهند. کشورهای محاصره کننده تاکنون هیچ مدرکی برای حمایت از موضع شان ارائه نکرده اند.

وی افزود: برای بحث درباره دیگر مسایل منطقه مانند نوار غزه و صلح خاورمیانه فرصت داریم. مقامات سعودی تاکنون به خواست قطر برای تضمین سلامت حجاج قطری پاسخ نداده اند. مقامات سعودی مسئول حفظ سلامت و امنیت حجاجی هستند که از مرز عبور می‌کنند.

کد خبر: 827630

وب گردی

وب گردی