واکنش نماینده ایران در سازمان ملل به ادعاهای همتای آمریکایی

نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در بیانیه‌ای پاسخ نماینده آمریکا در سازمان ملل را داده است.

به گزارش ایسکانیوز غلامعلی خوشرو نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به ادعاهای تحریک آمیز نیکی هیلی، نماینده آمریکا در این سازمان، بیانیه ای مطبوعاتی منتشر و تاکید کرد دولتمردان آمریکایی از اشتباه های گذشته درس بگیرند؛ ایران به دنبال ثبات و صلح در منطقه است.

در بیانیه نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل آمده است: اظهارات پانزدهم آگوست نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره ایران عاری از هرگونه حقیقت بود. تندگویی‌ها و اتهام های بی‌پایه علیه ایران که در این اظهارات بود، دست کم نمونه ای از سری اقدامات تحریک کننده، تهدیدهای آشکار و اقدامات غیرمسئولانه ای برخی مقامات آمریکا در نشان دادن چهره ای زشت از ایران و تضعیف برجام بود که مغایر با تعهدات مصرح آمریکا در پاراگراف بیست و هشتم در توافق هسته ای به شمار می آید.

به جای تحریف اظهارات اخیر رئیس جمهور روحانی، نماینده آمریکا در سازمان ملل باید از تاریخ بیاموزد و به برخی از مقامات آمریکا بیاموزد تا همان اشتباه های گذشته را تکرار نکنند.

رئیس جمهور روحانی در اظهارات خود در پانزدهم آگوست، تاکید کرد: ایران به برجام متعهد می ماند و هر گونه نقض دیگر طرف ها را به شکلی متناسب پاسخ خواهد داد. کسانی که تلاش می کنند همچنان زبان تهدید و تحریم را بازگردانند، محبوس در توهمات گذشته خود هستند و واهمه انگیزی و دشمنی، اشتباه ها و مداخلات نظامی آمریکا در خاورمیانه در طول دو دهه، باعث بی ثباتی منطقه و تقویت افراط گرایی خشن، تروریسم و تنش شده است.

مواضع افراطی و کوته بینانه برخی مقامات ارشد آمریکا علیه ایران می تواند بر بی ثباتی منطقه می افزاید. ایران نیرویی ثبات بخش در منطقه است و در از میان بردن داعش در سوریه و عراق مسئولانه اقدام می کند و خود را برای دنبال کردن خاورمیانه آرام، باثبات و آباد و عاری از هرگونه افراط گرایی، تروریسم، مداخلات فرامنطقه ای و تسلیحات کشتار جمعی متعهد می داند. ایران همچنان آماده است با کشورهای منطقه برای رسیدن به اهداف مشترک و حل و فصل چالش های موجود منطقه ای همکاری کند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

کد خبر: 827678

وب گردی

وب گردی