اغلب کودکان بازمانده از تحصیل قربانیان خاموش آسیب های اجتماعی هستند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: اغلب کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل قربانیان خاموش آسیب های اجتماعی هستند.

به گزارش ابسکانیوز، عبدالکریم یادگاری معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: طبق آمار به دست آمده یک هزار کودک و نوجوان در این استان به مدرسه نرفته اند و از تحصیل بازمانده اند که زمینه اشتغال به تحصیل ۸۰۰ نفر از این کودکان و نوجوانان شناسایی شده فراهم شده است.

وی با اشاره به این که فقدان چتر حمایتی پدر و مادر، اعتیاد، طلاق والدین، نداشتن سرپرست با کفایت و فقر مطلق را از دلایل اجبار کودکان و نوجوانان به اشتغال کاذب و محرومیت از تحصیل است، تصریح کرد: اغلب این کودکان و نوجوانان قربانیان خاموش آسیب های اجتماعی هستند و از تحصیل بازمانده اند.

یادگاری افزود: تحصیلات و سواد آموزی کودکان از شاخص های مهم توسعه یافتگی قلمداد می شود و بهزیستی در برنامه تقسیم کار ملی در راستای بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش با جدیت در تلاش است.

وی گفت: کودکان خیابانی کمتر از ۱۸ سال در چهار سطح سرپایی، اقامت کوتاه ۲۱ روزه، میان مدت یک ساله و درازمدت تا پایان ۱۸ سال در مراکز حمایتی نگهداری می شوند و در حال حاضر ۱۲۰ کودک خیابانی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در نخستین مرکز حمایتی کودکان استان مرکزی نگهداری می شوند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: ایجاد شعبه دوم مرکز حمایت کودکان در یکی از سکونتگاه های غیررسمی اراک با هدف ساماندهی کودکان و جلوگیری از افزایش آمار آسیب های اجتماعی در دستور کار است.

وی گفت: در فصول مختلف قانون، یازده دستگاه اجرایی متولی ساماندهی کودکان خیابانی هستند، اما بهزیستی در این ساماندهی تنها است و شهرداری به عنوان وظیفه ذاتی کمترین همکاری را در این رابطه دارد.

یادگاری افزود: رشد فزاینده آسیب های اجتماعی باعث شده تا آمار کودکان کار و خیابانی در حال ازدیاد باشد و در این راستا همکاری ارگان های اجتماعی با بسیج امکانات ضروری است، چرا که براساس برنامه ششم توسعه، باید ظرف پنج سال آمار کودکان کار و خیابانی ۲۵درصد کاهش پیدا کند.

901

کد خبر: 827709

وب گردی

وب گردی