کمپ کارآفرینی راهکاری برای تجاری سازی فعالیت های علمی

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان از ایجاد کمپ های کارآفرینی در این باشگاه برای تبدیل علم به ثروت خبر داد.

کریم زارع در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مولود انقلاب اسلامی و فرزند نماز جمعه از ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری بالایی برخوردار است.

او افزود: به عنوان نمونه، اعضای باشگاه پژوهشگران جوان تبریز که حتی برخی از آن ها دانشجوی دانشگاه آزاد نبودند، ۴ دستگاه در زمینه کمک های پزشکی و ارتوپدی ساخته اند که اقدامی بزرگ در عرصه مهندسی پزشکی است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اعلام کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با عبور از مراحل مختلف به جایگاهی ملی و بین المللی دست یافته است.

او ادامه داد: اخیرا نیز دکتر ولایتی به عنوان یک شخصیت ملی، بین المللی و علمی در جایگاه رئیس هیات امنای دانشگاه حرکت جدیدی را آغاز کرده است، از جمله انتصاب دکتر تهرانچی به سمت سرپرستی واحد تهران مرکز که چندی پیش گفته بود می بایست این واحد به جایگاهی برسد که دانشجویان برای انتخاب بین دانشگاه تهران و واحد تهران مرکز مردد شوند.

زارع تاکید کرد: خانواده دانشگاه آزاد اسلامی چنانچه دست به دست هم دهند با استفاده از توانمندی هایی که در هیات موسس و امنای دانشگاه و ریاست جدید دانشگاه، آقای دکتر رهبر وجود دارد، می توان به این مهم دست یافت.

او خاطر نشان کرد: رئیس جدید دانشگاه آزاد بسیار علاقه مند به توسعه دانشگاه در بعد کیفی و ارزش های دینی هستند.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در مورد تجاری سازی فعالیت های علمی دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از 20 سال گذشته کاری را آغاز کرد. 80 درصد رتبه های برتر و برگزیدگان المپیادها برای ادامه تحصیل به خارج از کشور رفته بودند. در این راستا تاسیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان ابتکاری از دانشگاه آزاد اسلامی بود.

او ادامه داد: در دنیا باشگاه های مختلفی در رشته های مختلف وجود دارد اما مزیت این باشگاه این است که ابعاد مختلف اعم از فرهنگی، هنری، پزشکی، مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و علوم قرآنی را به صورت یکجا در خود جا داده است.

وی خاطر نشان کرد: این باشگاه امروز در حال ساخت شهر دانایی در حوالی فیروزکوه است و شامل امکانات ورزشی، فرهنگی و علمی است. در این کمپ کارآفرینی نیز در این شهر فعال خواهد بود.

زارع گفت: حاصل این کمپ های کار آفرینی به کارگیری افرادی مثل رتبه اول تجاری سازی در داروسازی که از اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان است، اعضای واحد ساری که چندی پیش اختراعاتی برای برقراری امنیت در مترو را به ثبت رساندند و صندلی های هوشمند برای ایستگاه های اتوبوس را اختراع کردند، است.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان افزود: نمونه دیگر آن اعضای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان هستند که زیر نظر دکتر موسی خانی در قالب تیم ربوکاپ عازم مسابقات جهانی شدند و افتخاراتی کسب کردند.

او تاکید کرد: البته تمام این دستاوردها مقدمه ای است تا بتوانیم کمپ کارآفرینی را در همه واحدها ایجاد و مدیریت تجاری سازی را در دانشگاه آزاد اسلامی هدایت کنیم.

زارع در پایان گفت: امیدواریم همه اعضای خانواده دانشگاه دست به دست هم دهند و در راستای منویات مقام معظم رهبری در بعد جنبش نرم افزاری، نهضت تولید علم و آزاد اندیشی گام های بلندی برداریم.

201

کد خبر: 827801

وب گردی

وب گردی