ایسکانیوز برترین های هفته چهارم را انتخاب کرد/تیمی بدون سرخابی!

هفته چهارم لیگ برتر با 8 دیدار به پایان رسید که در ادامه نگاهی به برترین های این بازی ها می اندازیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، انتخاب برترین های هفته چهارم با غیبت ستارها؛ هفته شگفتی و درخشش جوان‌هایی که پیش از این از آن‌ها کمتر شنیده بودیم. در هفته چهارم لیگ برتر ستاره های با نام نشان کمتر درخشیدند تا جای خود را به جوانان تازه وارد بدهند.

** دروازه بان:

لی اولیویرا(سپاهان)

لی اولیویرا در هفته چهارم نمایش در خور توجهی در بازگشت از مصدومیت ارائه داد و بارها با واکنش های به موقع خود، مانع از گلزنی مهاجمین ذوب آهن به خصوص در ضربات ایستگاهی شد؛ اما اوج کار اولیویرا زمانی رقم خورد که موفق شد در مصاف تک به تک با مرتضی تبریزی به خوبی جهات ضربه ی این بازیکن را تشخیص دهد و با شیرجه ای موفق مانع از گلزنی ذوبی ها شود.علاوه بر این ها اولیویرا موفق شد در اولین حضور خود پس از سه مسابقه که دروازه ی سپاهان باز شده بود، اولین کلین شیت فصل را به نام خودش و تیمش ثبت کند و یکی از مهمترین عوامل برد تیمش در دربی اصفهان باشد.

** مدافعان:

امید خالدی(سایپا)

مدافع تیم شهریار در هفته چهارم لیگ برتر عملکرد خوبی مقابل استقلال تهران به نمایش گذاشت. پاسکاری های پیاپی بازیکنان استقلال در حالی که جباروف میتوانست بیت سعید را در یک فرصت عالی قرار دهد با یک شوت روی پا شانسش را امتحان کرد که در بین راه به خالدی مدافع سایپا برخورد کرد. خالدی در این دیدار چندین بار دروازه تیمش را نجات داد.

محمد ایرانپوریان(تراکتورسازی)

مدافع راست باتجربه تراکتورسازی با نفوذ های خوب خود در مصاف با نفت تهران حملات زیادی را روی دروازه حریف پی ریزی کرد و روی یکی از همین نفوذ ها موفق شد گل اول تیمش را هم به ثمر برساند. ایرانپوریان در خط دفاع نیز عملکرد خوبی داشت و اجازه خود نمایی به مهاجمان نفت را نداد. در نهایت هم اوبا ضربه پنالتی زیبای خود گل پیروزی بخش تراکتور را وارد دروازه حریف کرد تا نقشی مهم در اولین پیروزی تیمش داشته باشد.

احمد آهی(سپیدرود)

دفاع وسط نماینده گیلانی لیگ برتر در دیدار تیمش برابر پیکان عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. او چندین بار مانع رسیدن مهاجمان حریف به دروازه سپیدرود شد. آهی در این چهارهفته یکی از بهترین بازکنان سپیدرود به حساب می آمده است که بالاخره موفق شدند در این هفته سه امتیاز را کسب کنند.

محمد دانشگر(سایپا)

دایی موفق شد روی درخشش بازیکنانش برابر استقلال تهران سه امتیاز ارزشمند خارج از خانه را کسب کند. در این دیدار پاس جباروف برای سجاد شهباززاده با سرتوپ این بازیکن همراه بود و ضربه سرکش او در بین راه به دانشگر برخود کرد. محمد دانشگر در کنار امید خالدی حملات شاگردان منصوریان را خنثی کردند به پیروزی ارزشمندی رسیدند.

** هافبک ها:

احمد عبدالله زاده (فولاد)

هافبک دفاعی محبوب دراگان اسکوچیچ زحمت زیادی برای اولین برد خانگی فولاد کشید . عبدالله زاده که مسابقات این فصل را با دیدار پرخطا مقابل پرسپولیس آغاز کرده است ، دیروز در زمین غدیر در همان سطحی بازی کرد که به خاطرش یک بار به تیم ملی دعوت شده است . او که در اوج بازی اوقات بسیار مناسبی از فوتبال خود را در موضوع کارتهای پایان خدمت از دست داد در 24 سالگی عزم و اراده خود را برای بازگشت به شرایط قبل نشان داده است.

مهدی کیانی(تراکتورسازی)

سرخ پوشان تبریزی موفق شدند برابر نفت تهران به پیروزی دو بر یک دست پیدا کنند؛ با وجود یک گل خورده اما کیانی عملکرد خوبی در این دیدار داشت و چندین بار از گل شدن توپ های حریف جلوگیری کرد. شاگردان گل محمدی در کل بازی خوبی را ارائه دادند.

علی قلی زاده(سایپا)

درخشش علی قلی زاده با گذشت چهار هفته از شروع لیگ همچنان ادامه دارد. مهاجم جوان سایپا با حضور دایی فرصت بیشتری برای حضور در زمین یافت و در سه بازی ابتدایی فصل نمایش بسیار خوبی داشت تا شاگردان دایی ۷ امتیاز کسب کنند.قلی زاده برابر استقلال اما روز فوق العاده ای داشت; این مهاجم بارها با حضور در نقاط مختلف زمین مدافعین استقلال را به زحمت انداخت و حتی اضافه شدن جباری و چشمی نیز نتوانست کمکی به خط دفاعی استقلال کند و آبی ها به ویژه در نیمه دوم تحت تاثیر عملکرد خوب این بازیکن بودند.

** مهاجمان:

محمد عباس زاده(سایپا)

محمد عباس‌زاده با آن پنالتی که از استقلال گرفت و خودش تبدیل به گل کرد موفق شد به تنهایی سه امتیاز خارج از خانه را از آن تیم سایپا کند. این بازیکن که در حال حاضر در جدول 2 گله های لیگ قرار دارد موفق شده باری دیگر نظر دایی را به خود جلب کند و جای خود را در ترکیب اصلی باز کند. عباس زاده مقابل تیم فوتبال استقلال عملکرد خوبی از به جا گذاشت.

حسین مهربان (پدیده)

حرکات پا به توپ و سرعتی مهاجم جوان و مشهدی پدیده در سی دقیقه پایانی مصاف با استقلال خوزستان همه حاضران در ورزشگاه را مجبور کرد ایستاده به تماشای حرکات او بپردازند. دو حرکت انفجاری و حمل توپ طولانی و البته فوق العاده سریع حسین مهربان تماشاگران مشهدی حاضر در ورزشگاه ثامن را به وجد آورد. هرچند ضربات پایانی او یکی با بدشانسی به تیرک دروازه خورد و بعدی با اندک اختلافی به بیرون رفت. او جوان اول امسال مشهدی ها در لیگ برتر است.

آلویس نانگ(پارس جنوبی جم)

نانگ با گل دقیقه 69 خود هم تیمش را به رده دوم جدول فرستاد و هم خودش صدرنشین گلزنان شد. نانگ که این فصل عملکرد خوبی داشته است موفق شد سه امتیاز خانگی را از آن تیم خود کند تا علاوه بر ایستادن بر رده دوم جدول خودش در راس گلزنان لیگ تا هفته چهارم قرار بگیرد. نانگ یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پارس جنوبی جم به شمار می رود.

** نیمکت ذخیره ها: محمد ناصری، فرشاد محمدی، حسین کعبی، میثم دورقی، هادی موسوی، حامد نورمحمدی، محمد انصاری، مهدی ترابی، امیرمحمد پناهی،محمدرضا آزادی، رحیم زهیوی.

** مربی هفته: مهدی تارتار

مهدی تارتار در همین هفته‌های ابتدایی تیمی را تحویل لیگ برتر داده که فوتبال هجومی را در دستور کار دارد و پارس جم با زدن 10 گل در 4 هفته شگفتی‌ساز مسابقات بوده است. تیم تارتار تنها به خاطر یک گل در جدول در رده دوم قرار گرفته وگرنه این تیم امروز صدرنشین لیگ برتر بود. از سوی دیگر علی دایی و شاگردانش در مقابل استقلال پرمهره منصوریان 3 امتیاز شیرین گرفتند که معرفی علی قلی‌زاده جوان توسط دایی این مربی را در بین بهترین‌های هفته قرار داد. در این هفته گل‌محمدی، پورموسوی،نظر محمدی، کرانچار نتایج خوبی گرفته و به نوعی تیم‌های خود را احیا کردند.

** دیدار هفته: استقلال خوزستان و پدیده

در این هفته اکثر دیدار‌های لیگ برتر جذاب و دیدنی بود، از بازی پرسپولیس و سیاه‌جامگان گرفته که در دقیقه 85 بازیکن جوان میثاقیان به تماشاگران پرسپولیس شوک وارد کرد و پرسپولیس را از کسب یک برد دیگر محروم کرد تا استقلال و سایپا و پارس جم و صنعت نفت اما مهیج ‌ترین دیدار شاگردان مهاجری و ویسی بود که 4 گل داشت و مهیج‌ترین بازی هفته بود. دو تیمی که در این دیدار عقب نشیدند و میل به برتری داشتند اما در نهایت به تساوی رضایت دادند.

601

کد خبر: 827812

وب گردی

وب گردی