برگزاری نخستین جشنواره ایده‌بازار هوایی و هوانوردی

نخستین جشنواره ایده‌بازار هوایی و هوانوردی به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، نخستین دوره جشنواره ایده بازار هوایی و هوانوردی با هدف فراهم شدن بستری برای توجه بیشتر به اندیشه‌های نو، ابداعات و اختراعات پژوهشگران جوان، در دانشگاه تهران برگزار می شود.

پژوهشگران می‌توانند ایده‌های خود را در محورهای «دقت پردازش تصویر در شناسایی هدف توسط پرنده‌های بدون سرنشین»، «ایمنی در مقابل سوانح هوایی»، «کاربرد پرنده‌های بدون سرنشین در زندگی روزمره»، «تغییر کاربری پرنده‌های بدون سرنشین» و «تغییر طراحی ظاهری وسایل پرنده» به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

همچنین «کاربرد فناوری‌های نوین در بهبود فضای داخلی هواپیماهای تجاری»، «بهینه‌سازی مصرف سوخت وسایل پرنده»، «توسعه سیستم‌های پیشرانش وسایل پرنده»، «سیستم‌های کنترلی پهپادها (در پروازهای گروهی)»و «ارتباط بیولوژیکی میان انسان یا پرندگان و پهپاد» از دیگر محورهایی است که پژوهشگران می توانند در آنها ایده پردازی کنند.

کمیته داوری پس از بررسی ایده‌های دریافتی، این فرصت را در اختیار افراد برگزیده قرار می‌دهد تا در حضور نماینده سازمان ها و صنایع فعال در صنعت هوایی و همچنین سرمایه گذارانی که تمایل به مشارکت در این عرصه دارند، ایده های خود را ارائه دهند.

دبیرخانه جشنواره به منظور محدود نکردن سقف ایده پردازی، هر ایده ای خارج از محورهای پیشنهادی را نیز که قابلیت اجرا داشته و کاربردی باشد، دریافت و بررسی خواهد کرد.

پژوهشگران صنعت هوایی می توانند تا تاریخ 15 آبان 96، ایده‌های خود را از طریق سایت جشنواره به آدرس ideasbazar.ut.ac.ir ارسال کنند.

201

کد خبر: 827875

وب گردی

وب گردی