خیرین سلامت بیش از ۳٠٠ میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کرده‌اند

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت تهیه سند ملى اجتماعى و اجرای آن از ابتداى سال آینده ، گفت: باید پارلمان محلات را راه‌اندازی کنیم و از ظرفیت مسولان محلی و مردم به منظور فعالیت‌های اجرایی و مشارکت عمومی حداکثر استفاده شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید محمد هادی ایازی در نخستین نشست مجمع سلامت محله در شهر یزد با اشاره به مدل طرح توسعه بهینه سلامت محله در یزد ( طرح تبسم)، گفت: این مدل توانسته مشارکت مردم یزد را جذب کند و می تواند الگویى براى کل کشور باشد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت تهیه سند ملى اجتماعى و اجرای آن از ابتداى سال آینده ، گفت: باید پارلمان محلات را راه‌اندازی کنیم و از ظرفیت مسولان محلی و مردم به منظور فعالیت‌های اجرایی و مشارکت عمومی حداکثر استفاده را کنیم.

وی با بیان این که انسان سالم، محور جامعه سالم است، افزود: راهکار اساسی و قاطع حل مشکلات کشور، مشارکت مردم است.

دکتر ایازی ادامه داد: پیروزی در جنگ هشت ساله، مرهون مشارکت مردم و حضور آنان در جبهه‌های نبرد بود و قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن، شاهد اقدامات مشارکت‌جویانه مردم و رسیدن به اهداف متعدد در حوزه سلامت، اجتماعی و اقتصادی بودیم.

اجرای طرح تبسم، یکی از شاخص‌های توسعه اجتماعی است
در ادامه این نشست، دکتر حسین ملک‌افضلی، مشاور معاون اجتماعی وزیر بهداشت، نیز گفت: اجرای طرح تبسم، یکی از شاخص‌های توسعه اجتماعی است و در این طرح به دنبال تحقق سرمایه اجتماعی هستیم.

خیرین سلامت بیش از ۳٠٠ میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کرده‌اند

در ادامه این نشست دکتر لطفی، معاون اجتماعى دانشگاه علوم پزشکی یزد گزارشی کامل از سیمای سلامت استان و راه‌اندازی معاونت اجتماعی دانشگاه ارایه داد و گفت: خیرین سلامت بیش از ۳٠٠ میلیارد تومان در حوزه سلامت هزینه کرده‌اند و دو کلینیک سیار دندانپزشکی نیز به یزد تعلق گرفته است که طى دو هفته گذشته از آغاز فعالیت، بیش از ١٨٠‌ مورد خدمات داشته‌اند.

مدیریت اجتماع‌ محور، مدیریت مردم‌محور است

در ادامه این نشست، جوادیان‌زاده، مدیرکل استانداری یزد، گفت: مدیریت اجتماع‌ محور، مدیریت مردم‌محور است که نیاز امروز ماست. ثبت جهانى یزد به عنوان هفتمین شهر مرهون فعالیت سازمان‌هاى مردم‌نهاد بود که از این الگو باید در سلامت محله و رفع آسیب‌هاى اجتماعى استفاده کنیم.

همچنین در ادامه، حاتمى، رییس هیات مدیره مجمع سلامت محله اسکان به فعالیت اجتماعى در محله که موجب جلب مشارکت مردم شده است، اشاره کرد.

گفتنی است پیش از این نشست دکتر ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت و هیات همراه از مرکز خدمات جامع سلامت استاد دکتر حسین ملک‌افضلی اردکانی بیمارستان سیدالشهدای یزد بازدید و از بیماران عیادت کردند.

701

کد خبر: 827882

وب گردی

وب گردی