گرامیداشت هفتادسالگی استقلال هندوستان در برج میلاد تهران

برج میلاد تهران، چهارشنبه گذشته ۲۵ مردادماه، با همکاری سفارت هندوستان در ایران، هفتادسالگی استقلال هندوستان را با برگزاری کنسرت ویولن «آر.شریدار»  و گروهش در محوطه غربی این برج جشن گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، علی درویش‌پور پیش از آغاز این برنامه ویژه گفت: هفتاد سال پیش، بزرگان ماندگار هندوستان چون گاندی با مجاهدت توانستند ملت بزرگ هندوستان را از ظلم استکبار رهایی ببخشند و زیر سایه آزادی زندگی کنند.

مدیر عامل برج میلاد تهران افزود: ملت ایران و هند علاوه بر پیوند زبانی، در تمدن، فرهنگ و هنرشان در مبارزه با استکبار، استقلال و آزادی‌خواهی، اشتراکات فراوانی دارند.

وی در پایان گفت: ما در مجموعه یادمان ملی ایرانیان بسیار خرسندیم که میزبان شما میهمانان عزیز و سفارت هندوستان در این جشن مهم و مناسبت باشکوه هستیم.

سارا کومار، سفیر هندوستان، سخنران بعدی این مراسم، گفت: به نوبه‌ی خود به مهمانان خیر مقدم می‌گویم و حضوتان را گرامی می‌دارم.

وی با اشاره به اهمیت این روز در تاریخ هند گفت: هندوستان، یا بهتر بگویم، هندوستانِ مدرن، هفتادساله شد. روز گذشته ما این مناسبت‌ را در کشورمان جشن گرفتیم. این روز برای کشور ما بسیار مهم است، نه‌تنها به این دلیل که باعث می‌شود دستاورهای هفتادسال اخیر را مرور کنیم، بلکه باعث می‌شود اهداف جدیدی را در راستای ارتقای رفاه اجتماعی و اقتصادی در نظر بگیریم.

سفیر هندوستان افزود: کشور ما هرساله گروه‌های فرهنگی مختلفی را برای معرفی فرهنگ هند به سراسر دنیا می‌فرستد و امسال این تور با آمدن این گروه نوازنده ویولن به ایران آغاز شده است.

در ادامه‌ی این مراسم، استاد «آر. شریدار» و گروهش به اجرای قطعات موسیقی پرداختند.

701

کد خبر: 827887

وب گردی

وب گردی