ادیانی: صالحی را برای تصدی وزارت ارشاد «صالح» می‌دانم

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: من ادله محکم و قابل اتکایی بر نفی صلاحیت آقای صالحی برای تصدی وزارت ارشاد ندیدم و از سوی دیگر با توجه به سوابق علمی و اجرایی وی را صالح برای تصدی این وزارتخانه می‌دانم.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکا نیوز سید علی ادیانی در جلسه علنی امروز مجلس (28 مرداد 96) در موافقت با وزیر پیشنهادی ارشاد گفت: من ادله محکم و قابل اتکایی بر نفس صلاحیت آقای صالحی برای تصدی وزارت ارشاد ندیدم. دوستان محبت کردند کارنامه وزرای سابق را نقد کردند در حالی در چهارچوب ماده 206 باید برنامه را تحلیل می‌کردند نه کارنامه‌ را.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک وزارتخانه خطیر و در عین حال پر مخاطره است و یک وزارتخانه 100 درصد حاکمیتی است. درست است که وزیر جزئی از اجزای هیأت وزیران است اما رویکردها، مجموعه برنامه‌ها و راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد حاکمیتی دارد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: آدمی باید در ظرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بگنجد که ابعاد حاکمیتی، اعتماد عمومی داشته باشد و از این جهت به اعتقاد من جناب آقای صالحی این ظرفیت را دارد.

ادیانی خاطرنشان کرد: زاویه نگاه وزیر، مبانی فکری، راهبردهای او باید در چهارچوب مبانی اسلام و اندیشه اسلامی و انسانی باشد و قطعاً نباید مبانی فکری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهارچوب اباهه‌گری، سکولاری، مورجعه‌گری، غرب‌زدگی و وادادگی نسبت به مؤلفه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

وی افزود: صلاحیت علمی و مبانی فکری و جهت‌گیری آقای صالحی نسبت به مقوله‌هایی فرهنگ و هنر در چهارچوب باورها و ارزش‌های دینی و ملی ماست. مدارک علمی و تخصصی وی به گونه‌ای است که هم دارای تحصیلات حوزوی است و دارای تحصیلات دانشگاهی در عالیترین مرحله است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در سوابق کاری آقای صالحی باید گفت که وی عضو اصلی نهادهای تصمیم‌ساز کشور در حوزه فرهنگ و هنر بوده. عضو کمیسیون فرهنگی در شورای عالی امنیت کشور، عضو شورای فرهنگ عمومی در شورای عالی انقلاب فرهنگی از جمله سمت‌های وی بوده است.

ادیانی در پایان خاطرنشان کرد: اکثر وزرای ارشاد کشور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون سوابق متجانس با جنس فرهنگ و ارشاد اسلامی را نداشتند از سوی دیگر ما در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی انسان عمیق می‌خواهیم و انسانی را می‌خواهیم که معتمد دستگاه‌های فرهنگی کشور باشد. آقای صالحی ثابت کرد که مورد اعتماد دستگاه‌ها، اصحاب فرهنگ هنر، مورد اعتماد علما و همچنین رئیس دولت است و من آقای صالحی را صالح برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌دانم.

303

منبع: فارس

کد خبر: 827936

وب گردی

وب گردی