امکانات و پتانسیل های دانشگاه آزاد ویژه تمامی داوطلبان/ وزارت علوم باعث ایجاد شکاف در بین  دانشگا ه ها نشود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند ضمن بیان اینکه امکانات و پتانسیل های دانشگاه آزاد ویژه تمامی داوطلبان با آزمون و بی آزمون این مجموعه است رفتار اخیر وزارت علوم را نادرست و موجب شکاف بین دانشگاه های دولتی و غیر دولتی دانست.

محمود صفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در خصوص پذیرش دانشجویان بدون آزمون در این مجموعه علمی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به پتانسیل بالا در امور علمی و پژوهشی جزیی از سرمایه های کشور محسوب می شود و متعلق به تمام افراد جامعه است. بعلاوه این مجموعه اطمینان کامل را به داوطلبان می دهد تا تمام آنچه که از یک دانشگاه انتظار می رود را به خوبی فراهم کند.

او ادامه داد: این مجموعه دارای آزمایشگاه ، کتابخانه و پژوهشگاه های حرفه ای است که استفاده از این امکانات شامل ورودی های جدید با آزمون و بی آزمون هم می شود.

صفری از مهمترین ویژگی دانشگاه آزاد سخن گفت و عنوان کرد: یکی از چشمگیرترین ویژگی این مجموعه علمی جلوگیری از مهاجرت های بین شهری است. امروز فرزندانمان مانند گذشته دغدغه ورود به دانشگاه ها را نداشته و می توانند در شهر خود بدون صرف زمان و هزینه مازاد ادامه تحصیل دهند.

وی از انتصاب دکتر ولایتی به عنوان شایسته ترین گزینه یاد کرد و افزود: با انتخاب دکتر ولایتی دانشگاه آزاد اسلامی بیش از گذشته با بیت رهبری در ارتباط خواهد بود.بعلاوه شخصیت ایشان به عنوان فردی انقلابی می تواند در تربیت و تعلیم فرزندان این مرز و بوم مفید و موثر باشد.

او تاکید کرد: متاسفانه برخی گمان می کنند دانشگاه آزاد اسلامی از نظر سطح علمی ضعیف است اما من به عنوان فردی که در دانشگاه دولتی تحصیل کرده ام و امروز سرپرست دانشگاه غیر دولتی هستم اعتقاد دارم امروز این مجموعه علمی در رقابت با دانشگاه های دولتی است چه بسا که در بسیاری از موارد پژوهشی نیز موفق تر هم بوده است.

رئیس واحد دماوند افزود: دانشگاه آزاد از اعضای هیات علمی قوی و کارآمدی برخوردار است که بسیاری از آن ها همزمان در دانشگاه های دولتی اول کشور هم تدریس می کنند. این موضوع نشان دهنده این است که دانشگاه های ما تعاملات خوبی با یکدیگر دارند و برخی از وزارت خانه های کشور مانند وزارت علوم نباید باعث ایجاد شکاف بین آن ها شوند.

200/202

کد خبر: 827980

وب گردی

وب گردی