اجرای طرح پایلوت استفاده از آب کولر در آبیاری فضای سبز

مدیر دفتر فنی و خدمات مهندسی آبفای هرمزگان از اجرایی شدن طرح پایلوت استفاده از ظرفیت آب خروجی کولر در آبیاری فضای سبز و سیستم بهداشتی ساختمان ها خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا هنرخواه" هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از هدررفت آب و استفاده از این ظرفیت (بویژه در فصول گرم سال) در آبیاری فضای سبز، سیستم بهداشتی و مصارف شستشو عنوان کرد و گفت: هم اکنون این طرح به صورت پایلوت در شرکت آب و فاضلاب جهت آبیاری فضای سبز اجرا شده و عملا اجرایی بودن آن به اثبات رسیده است.
او با اشاره به محدودیت منابع آبی استان و هزینه های کلان تولید، انتقال و توزیع آب، گفت: به‌رغم این محدودیت ها، به دلیل عدم اجرای طرح تفکیک لوله های آب شرب و بهداشتی از غیر شرب، حجم قابل توجهی از منابع آبی صرف آبیاری فضای سبز و استفاده در سیستم های بهداشتی ساختمان ها مانند فلاش تانک ها می شود که با اجرای این طرح در این بخش ها هدررفت آب نخواهیم داشت.
به گفته هنرخواه؛با اجرای این طرح در فصول گرم سال، روزانه 4000 لیتر در مصرف آب صرفه جویی می شود.
مدیر دفتر فنی آبفای استان با تاکید بر لزوم لحاظ شدن این طرح در نقشه تاسیساتی ساختمان های بالای ده واحد، اظهار داشت: در حال حاضر دستورالعمل پیشنهادی طرح جمع آوری و استفاده از آب خروجی کولرها از سوی آبفا به سازمان نظام مهندسی هرمزگان جهت تصویب و اخذ تصمیم ارائه شده است.
او تصریح کرد: شرایط جوی خاص، گرمای شدید هوا، رطوبت بالا و استفاده از کولرهای گازی و سایر سامانه های تهویه مطبوع در شهرهای ساحلی، از جمله دلایلی است که اجرای این طرح در این شهرها را ضروری می سازد.
هنرخواه در پایان افزود: استفاده از آب خاکستری (پساب) نیز از دیگر ظرفیت های ممکن و قابل استفاده در آبیاری فضای سبز و سیستم های بهداشتی است که دستور العمل آن نهایی شده و در صورت تحقق این طرح، مقدمات اجرایی آن به زودی برای اجرا در مجتمع های مسکونی فراهم می شود.

402

کد خبر: 828004

وب گردی

وب گردی