انتخاب ده کتاب برتر تربیتی و پرورشی ویژه دانش آموزان براساس الگوی مطلوبیت معلم و دانش آموز

معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش از انتخاب ده کتاب برتر تربیتی و پرورشی ویژه دانش آموزان براساس الگوی مطلوبیت معلم دانش آموز خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، پیش از ظهر امروز، مهدی فیض در نشست کارگروه تخصصی انتخاب کتاب مناسب برای مسابقه کتاب خوانی با عنوان «دانایی و توانایی» برای دانش آموزان سراسرکشورکه در ساختمان مرحوم علاقه مندان برگزار شد، اظهارکرد: برای انتخاب کتاب مناسب و مطلوب ویژه دانش آموزان در بعد اهداف تربیتی و پرورشی، باید الگوی کلانی را تعریف کنیم تا بتوانیم در انتخاب کتاب مناسب برای مسابقات دانش آموزی و تجهیز کتاب خانه های مدارس ازآن استفاده کنیم و از عموم نویسندگان بخواهیم تا در راستای رفع خلاهای تربیتی تولید محتوای متناسب با اهداف سند تحول تولید کنند .

وی با اشاره به تربیت متوازن درسند تحول بنیادین،‌تصریح کرد: براساس اهداف این سند، الگوی مطلوبیت معلم و دانش آموز در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش طراحی شده است که می تواند به ویژگی های متناسب با اقتضائات سنی دانش آموز پاسخ شایسته ای بدهد .

فیض با بیان این که «منطق درست» ، «خلق نیکو» و «شایستگی های پایه» در هسته مرکزی این الگو که با ویژگی های شخصیتی افراد بستگی دارد، قرار گرفته است،‌ خاطر نشان کرد: با انتخاب کتاب های متناسب با اهداف تربیتی، در نظر داریم، صفات هشتگانه «اهل عبادت» ، «خانواده دوستی» ، «نظم و نشاط»، «طبیعت دوستی»، «کارآفرینی»، «اهل سیاست»، «هنرمند» و «مردم دوست» رادر دانش آموز متجلی کنیم و معتقدیم که این صفات باید در معلمان به عنوان پرورش دهندگان دانش آموزان، وجود داشته باشد .

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این صفات دارای استقلال آماری هستند به این معنا که برخی ازاین صفات در رفتارهای بعضی از دانش آموزان متجلی است و در برخی دیگر دیده نمی شود و براساس این الگو تلاش می کنیم تا صفات هشت گانه تربیت این الگو در دانش آموزان به صورت متوازن ، رشد کند .

وی خاطر نشان کرد: براساس دوره های تحصیلی ابتدایی دوره اول، ابتدایی دوره دوم، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم و صفات هشتگانه تربیت، جدولی در نظرگرفته شده است تا به ازای هر دوره تحصیلی و متناظر با هر صفت تربیتی، ده کتاب برتر براساس اقتضائات سنی، نیاز و توانمندی دانش آموزان انتخاب شود.

201

کد خبر: 828016

وب گردی

وب گردی