هشدار وزیر امنیت ملی انگلیس درباره افزایش تهدیدهای داعش در اروپا

وزیر امنیت ملی انگلیس نسبت به افزایش تهدیدهای گروه تروریستی داعش در انگلیس و دیگر کشور‌های اروپایی هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ «بن والاس»، وزیر امنیت ملی انگلیس در مصاحبه با رادیو ۴ بی بی سی نسبت به افزایش تهدیدهای گروه تروریستی داعش در انگلیس و دیگر کشور‌های اروپایی هشدار داد.

والاس معتقد است افراطی‌هایی که در انگلیس یا دیگر کشور‌های اروپایی هستند یا نمی‌توانند از منطقه خود خارج شوند و به داعش بپیوندند و یا اینکه به کشور خود بازگشته و قصد ادامه فعالیت‌های خرابکارانه در کشور خودشان را دارند. گروه تروریستی داعش اخیرا پایگاه خود در موصل عراق را از دست داده و با حملات مداوم ائتلاف بین المللی در رقه، سوریه مواجه هستند.

وی گفت: تهدید داعش همچنان در حال افزایش است. این گروه تروریستی در سوریه رو به نابودی است و حامیان آن در کشور‌های اروپایی نمی‌توانند با فرار از کشورشان به یاری آن‌ها بروند. به همین سبب، برای اعلام همبستگی خود با گروه تروریستی داعش ترجیح می‌دهند اقدامی در داخل کشور خودشان انجام دهند.

این مقام انگلیسی ادامه داد: برخی از اعضای این گروه تروریستی که عراق و سوریه را ترک کرده و به کشور خود بازگشته اند نیز با پیشبرد حملات تروریستی سعی دارند، داعش را همچنان پرقدرت جلوه دهند. بنابر این، من فکر می‌کنم تهدید داعش همچنان وجود دارد و در حال افزایش است.

وزیر امنیت ملی انگلیس برخی پیشنهادها درباره برنامه داوطلبانه ضد افراطی‌گری دولت را برای مقابله با تهدید داعش نامناسب دانست و اعلام کرد این برنامه نیاز به ارتقای سطح درک عمومی است.

پیش از این برخی مقامات دولتی انگلیس طرح پذیرش عناصر داعش را که به صورت اجباری به گروه‌های تروریستی پیوسته اند و خواستار بازگشت به کشورشان هستند، پیشنهاد داد.

اظهارات وزیر امنیت ملی انگلیس یک روز پس از حمله تروریستی بارسلون بود.

روز پنجشنبه، یک ون در مرکز بارسلون به سوی عابران پیاده حمله کرد. مقامات اسپانیا کشته شدن ۱۳ نفر و زخمی شدن حدود ۱۰۰ نفر در پی این حادثه را تایید کردند. پلیس اسپانیا این حمله را تروریستی خوانده است.

کد خبر: 828020

وب گردی

وب گردی