تهران – ایسکانیوز: رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی امشب پیگیری می‌شود که بدون تردید همه نگاه‌ها متوجه بازی گروه E این رقابت‌هاست؛ جایی که تیم بایرن‌مونیخ باید در آلیانس آرنا به مصاف تیم منچسترسیتی برود. این دو تیم اگرچه پیش‌تر هم با هم همگروه شده‌اند ولی اینکه در اولین تقابل اروپایی در مقابل هم قرار گرفته‌اند از نکات جالب‌توجهی است که می‌تواند به جذابیت‌های بازی اضافه کند. سیتی فصل پیش که در لیگ قهرمانان اروپا به باواریا سفر کرد موفق شد بایرن را شکست دهد و اگر امسال هم بتواند چنین کاری انجام دهد دست به کار بزرگی‌زده است. البته پپ گواردیولا هم با خریدهایی که داشته به نظر می‌رسد دوباره برای حضور در بازی نهایی این جام خیز برداشته است. او می‌تواند در بازی امروز به حضور آلونسو که این روزها مقتدرانه در میانه میدان بازی می‌کند امیدوار باشد. اما دیگر بازی این گروه را هم تیم‌های رم و زسکای روسیه برگزار می‌کنند. دیگر بازی مهم امشب را تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و آژاکس در چارچوب بازی‌های گروه F برگزار می‌کنند. تیم پاریسی که این روزها با لوران بلان تا حدودی به روزهای خوب فصل گذشته برگشته امیدوار است از این گروه دشوار جان سالم به در ببرد. بلان و شاگردانش که باید در هلند به میدان بروند به‌خوبی می‌دانند در گروهی که بارسا قرار دارد حداقل روی کاغذ هم که شده باید برنده از میدان مسابقه خارج شوند.

تیم بارسلونا هم در همین گروه، اولین دیدار اروپایی‌اش را با آپوئل برگزار می‌کند تا انریکه از تیمش در لیگ قهرمانان این فصل هم رونمایی کند. در گروه G چلسی پس از شروع خوب در لیگ برتر و کسب چهارپیروزی پی‌درپی حالا باید در لیگ قهرمانان اروپا کارش را شروع کند. آنها در اولین دیدار برابر شالکه آلمان قرار خواهند گرفت. دیدار این دو تیم یکی دیگر از دیدارهای تکراری لیگ قهرمانان است؛ چرا که دو تیم فصل گذشته در مرحله گروهی با هم دو دیدار برگزار کردند که چلسی در هر دو دیدار موفق شد شالکه را با نتیجه‌ 3 بر صفر شکست دهد. تیم آلمانی این هفته‌ در بوندسلیگا برابر گلادباخ متحمل شکست سنگین 4 بر یک شد ولی چلسی موفق شد با نتیجه‌ 4 بر 2 سوآنزی را شکست دهد. دیگر بازی این گروه را دو تیم کم‌نام‌ونشان‌تر برگزار می‌کنند. ماریبور یکی از ناشناخته‌ترین تیم‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپاست که باید برابر اسپورتینگ لیسبون به میدان برود. تیم پرتغالی این فصل می‌تواند شانس صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان را داشته باشد. حضور نانی در ترکیب اسپورتینگ لیسبون از نکات جالب این دیدار می‌تواند باشد.

سرانجام در گروه آخر این بازی‌ها نیز پورتو پرتغال در اولین گام خود به مصاف باته بوریسف می‌رود و به نظر نمی‌رسد کار سختی داشته باشد. با توجه به اینکه این گروه تقریبا تیم قدرتمندی ندارد و تیم‌ها تقریبا از قدرت یکسانی برخوردارند، به نظر می‌رسد شاهد رقابت نزدیکی بین این تیم‌ها باشیم. در دیگر بازی آتلتیک‌بیلبائو باید برابر شاختار به میدان برود. بیلبائو که اوایل هفته‌ در لیگ اسپانیا برابر بارسلونا با دو گل شکست خورد، امیدوار است بتواند نماینده شایسته‌ای برای لیگا در سطح قاره باشد. آنها فصل گذشته نیز در لیگ قهرمانان حاضر بودند ولی در همان دور گروهی حذف شدند.
کد خبر: 82803

وب گردی

وب گردی