«حیدر العبادی» آغاز عملیات آزادسازی «تلعفر» را اعلام کرد

حیدر العبادی نخست وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق آغاز میدانی آزادسازی تلعفر را اعلام کرد.

به گزارش ایسکا نیوز به نقل از «الجزیره» صبح روز یکشنبه حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عملیات باز پس گیری تلعفر بزرگترین مرکز تجمع گروهک تروریستی داعش در استان نینوا واقع در شمال عراق را اعلام کرد.

حیدر العبادی ضمن اشاره به دو راه موجود در مقابل تروریست ها، یعنی نابودی یا تسلیم، در رابطه با مشارکت نیروهای درگیر در باز پس گیری تلعفر اعلام کرد: در این عملیات کلیه نیروهای عراق از جمله ارتش، پلیس فدرال، نیروهای مبارزه با تروریسم، حشد الشعبی و نیروهای نظامی محلی حضور و مشارکت خواهند داشت.

فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق اضافه نمود: نقشه راه عملیات نزدیک شدن به تلعفر از سه جبهه شرق، غرب و جنوب و با پشتیبانی جنگنده های هوایی و توپخانه ای است.

بر اساس گزارش رویترز و به نقل از نیروهای نظامی عراق بیش از هزار تروریست در تلعفر تجمع کرده اند که با توجه به شدت و گستردگی عملیات به نظر می رسد بیشتر آن ها از بین خواهند رفت. همزمان با آغاز عملیات ساکنان تلعفر شهر و محل سکونت خود را ترک نموده اند.

عملیات تلعفر با توجه به حضور فرماندهان ارشد داعش در آن و پیچیدگی میدانی و جغرافیایی شهر به نظر می رسد با مشکلات و سختی های متعددی همراه باشد. از طرفی حضور قابل توجه ترکمن ها در این شهر نیز بر پیچیده شدن عملیات افزوده است.

بعد از موصل تلعفر به عنوان پایتخت گروهک تروریستی داعش در عراق به شمار می رود و همین موضوع نشان از سختی عملیات باز پس گیری شهر مذکور است.

بنا بر تخمین کارشناسان حدود 4 هزار نفر تروریست دیگر در عراق فعالیت نظامی می کنند که به مرور و با عملیات نیروهای عراقی یا از بین رفته و یا تسلیم خواهند شد.

کد خبر: 828130

وب گردی

وب گردی