بی طرف برای حل مشکلات راه حل ندارد

نماینده مردم یزد در مجلس گفت: بی‌طرف در برنامه‌هایی که ارائه کرده برای حل مشکلات نیست بلکه بیشتر برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو کلی‌گویی است

به گزارش ایسکانیوز ، ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (یکشنبه 29 مرداد) مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیروی گفت: به دلیل اتخاذ سیاست‌های غلط در دولت نهم و دهم، مسئله آب امروز امنیتی و سیاسی شده است.

وی با بیان اینکه مسئله آب امروز باعث ایجاد تنش‌هایی در کشور شده است، ادامه داد: امرو زعدم برنامه‌ریزی برای مشکل آب، باعث ایجاد اعتراضات در کشور شده و این اعتراضات از دولت‌های گذشته به دولت یازدهم نیز رسیده است.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: در دوازده سال اخیر راه حلی برای استفاده از آبها برای ایجاد انرژی ارائه نشد و در برنامه‌های آقای بیطرف نیز این موضوع دیده می‌شود.

موسوی با اشاره به ایجاد سدها برای حل مشکلات محیط زیستی اضافه کرد: در سال‌های اخیر این اتفاق افتاد اما مشکلاتی را حل نکرد و آقای بی‌طرف در برنامه‌هایی که ارائه کرده برای حل مشکلات نیست بلکه بیشتر برنامه‌های وزیر پیشنهادی نیرو کلی‌گویی است.

وی با بیان اینکه تامین آب شرب شهرها حدود 56 درصدش از چاه‌ها و منابع زیرزمینی است و حدود 85 درصد آب شرب روستایی و آبیاری باغات از منابع زیرزمینی تامین می‌شود، اظهار داشت: برداشت بی‌رویه از منابع زیرزمینی باعث شده که عمق‌های پمپ‌هایی که برای استفاده از منابع زیرزمینی به کار گذاشته شده، 5 برابر شده است.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان اینکه انتقال آبهای بین حوزه‌ای مشکلاتی را ایجاد کرده است، تصریح کرد: در برخی مواقع این انتقال آبهای بین حوزه‌ای از یک استان به استان دیگر مشکلات اجتماعی در کشور ایجاد کرده است.

موسوی با اعلام اینکه برای تامین آب کشاورزی، صنعتی و شرب برنامه‌ای نداریم، افزود: قرار بود طبق اسناد بالادستی و برنامه ششم حدود 30 درصد از آب شرب کشور از شیرین کردن آب دریاها تامین شود که برنامه‌ای از سوی آقای بی‌طرف در این حوزه ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه خشکسالی در روستاها باعث مهاجرت روستائیان به شهرها شده است، گفت: تا کی می‌خواهیم آب را به قیمت 14 هزار تومان بخرد و حدود 400 تومان به مصرف‌کنندگان بفروشد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 80 درصد منابع زیرزمینی در یزد استفاده شده و 20 درصد باقی مانده است گفت: آقای بی‌طرف برای حق‌آبه زیست محیطی چه برنامه‌ای دارید که ادامه آن روند به خشک شدن تالاب‌ها نینجامد همان بلایی که سر دریاچه ارومیه آمد در تالاب‌‌های دیگر تکرار نشود.

کد خبر: 828156

وب گردی

وب گردی