مدارس غیردولتی از پرداخت کلیه عوارض و هزینه‌ها معاف هستند

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان با اشاره به مشکلات مدارس غیردولتی با شهرداری گفت: طبق قوانین مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی از پرداخت کلیه عوارض و هزینه‌ها معاف هستند.

به گزارش ایسکانیوز، خدانظر دریکوند مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان شامگاه شنبه (28 مرداد ماه) در جلسه شورای آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: دانش‌آموزان لرستانی امسال در مسابقات علمی رشته مکانیک مقام نخست را کسب کردند.

وی با بیان اینکه در مسابقات حسابداری مقاوم دوم و زیست‌شناسی به مقام سوم دست یافتیم، عنوان کرد: امسال در نتایج کنکور سراسری 45 رتبه زیر هزار داشتیم که این مقدار نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: در مسابقات خوارزمی نیز دانش‌آموزان لرستانی رتبه نخست را کسب کردند که و این در حالی است که در زمینه نتایج امتحانات نهایی نیز امسال 34 درصد ارتقا داشتیم و طی آن از رتبه 31 به رتبه 26 در کشور دست یافتیم.

دریکوند با بیان اینکه امسال 10هزار متر از نمازخانه‌های مدارس را مفروش کردیم، خاطرنشان کرد: در مسابقات کشوری احکام و اذان نیز پنج رتبه کسب کردیم.

وی به مشکلات مدارس غیردولتی با شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: طبق قوانین مدارس غیردولتی مانند مدارس دولتی از پرداخت کلیه عوارض و هزینه‌ها معاف هستند، و این در حالی است که شهرداری اخیرا به دلایل مختلف اقدام به پلمپ چند مدرسه غیردولتی کرده است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان تصریح کرد: در مجموع در لرستان یک‌هزار و 627 مدرسه غیردولتی وجود دارد که شامل سه‌هزار و 258 کلاس درس بوده و 58هزار و 719 دانش‌آموز تحت پوشش تحصیلی آن‌ها هستند که 17.5 درصد دانش‌آموزان لرستان را تشکیل می‌دهند.

دریکوند افزود: بخشی از این پلمب شدن‌ها به علت وجود نداشتن پارکینگ و اعمال جریمه‌های شهرداری و همچنین عدم تغییر کاربری مدارسی که به صورت اجاره‌ای به عنوان ‌محیط آموزشی استفاده می‌شوند است.

وی پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی را 99.42 درصد برشمرد و خاطرنشان کرد: این مقدار در دوره متوسطه اول 91.77 و دوره دوم 77.96 بوده و این آمار نشان‌دهنده این است که تعدادی از دانش‌آموزان تحصیل را ترک می‌کنند که باید این مشکل رفع شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان اظهار داشت: 138 مورد فضای بلااستفاده در آموزش‌ و پرورش وجود دارد و تلاش می‌کنیم که تا پایان سال با تغییر نوع کاربری پروانه کسب را برای آن‌ها از شهرداری اخذ کنیم.

دریکوند به وجود 231 مدرسه مختلط اشاره کرد و گفت: اخیرا به دلیل وجود حساسیت‌هایی که در رابطه با سند 2030 به‌وجود آمده است بسیاری از دانش‌آموزان این مدارس راضی به ادامه تحصیل نیستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه وزارت آموزش‌ و پرورش در برابر هر 17 دانش‌آموز یک معلم واگذار می‌کند، لذا اگر این دانش‌آموزان تفکیک شوند، سبب کمبود نیرو می‌شود.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان با بیان اینکه برای برطرف کردن این مشکل باید هماهنگی‌هایی انجام شود تا با همکاری ناوگان اتوبوس‌رانی، سرویس ایاب‌ و ذهاب این دانش‌آموزان مهیا شود تا بعد از تفکیک شدن برای ادامه تحصیل به مناطق دیگر منتقل شوند.

901

کد خبر: 828198

وب گردی

وب گردی