عناد باسینمای ملی از سوی حوزه هنری غم انگیزاست

کانون کارگردانان سینمای ایران در پی تحریم فیلم «زادبوم» توسط حوزه هنری نوشت: عناد با سینمای ملی از سوی حوزه ای که مدعی ارزش و اهمیت به هنر و فرهنگ است بسیار غم انگیز است.

به گزارش ایسکانیوز بر اساس خبر رسیده، در پی تحریم فیلم «زادبوم» به وسیله حوزه هنری، کانون کارگردانان سینمای ایران از سینمادوستان ایرانی می خواهد از سینمای ایران حمایت کنند، چرا که در تدوام ریل گزاری حوزه هنری و تداوم تحریم برای برخی فیلم های ایرانی این بار نصیب کارگردان کهنه کار و خوب سینمای ایران شد.

ابوالحسن داوودی که طعم تلخ هشت سال توی قوطی بودن زادبوم را چشیده بود در اکران هم دچار اختلال توزیع و تحریم شد. فیلمی که جایزه نگاه ملی و چندسیمرغ را با خود دارد چنین مغضوب واقع می شود. عناد با سینمای ملی از سوی حوزه ای که مدعی ارزش و اهمیت به هنر و فرهنگ است بسیار غم انگیزاست. به ویژه این که فیلم هایی از سوی آن حوزه اکران شد که در ارزش گزاری معیاری جز رابطه را نشان نمی دهد.

در شرایط فعلی حمایت شما تماشاگران ایرانی از سینمای ملی می تواند به این فیلم و فیلم های دیگری که گرفتار تحریم می شوند کمک کند. یادمان نرود که سینماگر ایرانی با چه دشواری از پس تولید و توزیع و ممیزی باید عبور کند تا در معرض دید شما قرار بگیرد.

به گزارش ایسکانیوز، فیلم سینمایی «زادبوم» ساخته ابوالحسن داوودی پس از هشت سال از 18 مرداد اکران شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: شکست در انتخابات ریاست جمهوری، سه نسل خانواده ای از هم پاشیده راکه هرکدام در گوشه ای از دنیا روزگار می گذرانند، دوباره گرد هم می آورد. آنان در می یابند که مشکلات زندگی شان جزبا تکیه بر عشق و خانواده ای که اختلافات را فراموش می کند و دوباره قدرت می گیرد، میسر نیست.

در این فیلم عزت‌الله انتظامی، بهرام رادان، رویا تیموریان، مسعود رایگان، پگاه آهنگرانی، مهدی سلوکی، هوشنگ توکلی، احمد کاوری، رضا آحادی، علی مردانه، صدیقه کیانفرد، افشین نخعی، احمد حبیب‌زاده، یعقوب‌ نژاد غفوری، احمد بازماندگان قشمی، سمیه زارعی، محمد رکنی ایفای نقش می کنند.
501

کد خبر: 828200

وب گردی

وب گردی