تقدیر وزیر علوم از بانوی نخبه ی دانشگاه صنعتی شریف

دکتر اعظم ایرجی زاد موفق به کسب اولین "جایزه زنان در علم " در رشته ی فیزیک شد.

به گزارش ایسکانیوز، اولین دوره جایزه زنان 28 مردادماه با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، دکتر وحید احمدی معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم و دکتر خدایی رئیس سازمان سنجش در کتابخانه ملی برگزار شد.
در این مراسم، 16 زن محقق در گروه‌های علوم پایه، پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم انسانی و هنر مورد تجلیل قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش؛ در این مراسم دکتر اعظم ایرجی زاد عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف به عنوان برنده اولین "جایزه زنان در علم " در رشته فیزیک، معرفی و از وی تقدیر شد.
خاطرنشان می شود؛ دکتر اعظم ایرجی زاد استاد دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف است. وی به مدت سه سال اولین رئیس دانشکده خانم در این دانشگاه بوده و به مدت دو سال نیز به عنوان معاون پژوهشی دانشکده فیزیک فعالیت داشته و اکنون نیز رئیس پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه صنعتی شریف است.
دکتر ایرجی زاد چندین بار استاد برتر پژوهش، استاد وزارت علوم، پژوهشگر برتر نانو در کشور و برنده جایزه علامه طباطبائی بوده است. ایشان هم اکنون عضو کمیسیون جهانی اخلاق در علوم و فناوری یونسکو است. وی همچنین؛ تعداد 170 مقاله در ژورنال های بین المللی و 210 مقاله ی علمی - پژوهشی ارائه نموده و تعداد بیش از 26 دانشجوی دکتری و 50 دانشجوی کارشناسی ارشد را تا کنون سرپرستی کرده است.

200/202

کد خبر: 828259

وب گردی

وب گردی