شجاعی‌طباطبایی: دو کتاب شعر در هجو رقص شمشیر ترامپ در عربستان تدوین شده است

رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، با بیان اینکه حوزه هنری ارتباط خوبی با دفاتر مختلف طنز و ادبیات برقرار کرده است، گفت: در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره هجو رفتار جاهلی و رقص شمشیر ترامپ با پادشاه عربستان دو کتاب تدوین و آماده انتشار است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سیدمحمود شجاعی طباطبایی در نشست رسانه‌ای تشریح اهداف و برنامه‌های مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری که صبح امروز در سالن امیر حسین فردی حوزه هنری برگزرا شد، اظهار کرد: از جمله اقدامات ما در انتشارات توانسته‌ایم دو هفته‌نامه را به مرحله نهایی برسانیم که تا آخر مهرماه این دو هفته نامه منتشر می‌شود. دکتر نجابتی و خزایی اعضای علمی و داور این دو هفته نامه هستند و علاقمندان به استفاده از این هفته‌نامه‌ها می‌توانند پس از انتشار با استفاده از بارکد QR مجموعه‌ها را در اختیار داشته باشند.

وی افزود: همچنین مجموعه‌ای از پنجاه عکس دفاع مقدس که توسط استادان گرافیک ایران تهیه شده است را در کتاب دفاع مقدس عاشورا جمع‌آوری کرده‌ایم.

در ادامه طباطبایی از انتشار کتاب سال گرافیک مذهبی خبر داد و گفت: علاوه بر این کتاب که فراخوان آن را از طریق فضای مجازی منتشر کرده‌ایم کتاب آثار هنرمندان حوزه هنری را نیز منتشر کرده‌ایم که مجموعه ای از آثار هنرمندان حوزه هنری در حوزه انقلاب و دفاع مقدس است.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، در ادامه از انتشار کتاب تصویرسازی ایران خبر داد و گفت: این کتاب یک کار گروهی است که حوزه هنری انجام آن را به عهده گرفته است.

طباطبایی با بیان اینکه حوزه هنری ارتباط خوبی با دفاتر طنز و ادبیات برقرار کرده است، ادامه داد: با توجه به ارتباط خوبی که با سایر دفاتر در حوزه هنرهای تجسمی، طنز و ادبیات برقرار کرده‌ایم توانسته‌ایم در خصوص فرمایشات رهبری درباره رقص شمشیر ترامپ در عربستان دو کتاب را به مرحله نهایی برسانیم.

وی احیای فضای مجازی را اولویت مرکز هنرهای تجسمی دانست و گفت: در‌ سایت این مرکز تصاویر تولیدی را با کیفیت بالا به منظور آرشیو علاقمندان قرار داده‌ایم و همچنین بحث عضویت در این سایت را به طور جدی دنبال خواهیم کرد.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی با بیان اینکه اولویت فعالیت‌های این مرکز را به چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران اختصاص داده ایم، گفت: با توجه به تعاملی که میان مسوولان برقرار شده است بی‌شک شاهد اتفاق‌های خوبی در زمینه هنرهای تجسمی و انقلاب خواهیم بود. ما به تولید تندیس و انتخاب نقش برجسته‌ در سراسر کشور نیز فکر می‌کنیم.

طباطبایی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی نگارگری و کاریکاتور در سراسر کشور خبر داد و گفت: در بسیاری از استان‌های کشور افراد با توانایی بالا وجود دارند که با برگزاری این کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی می خواهیم از توانمندی‌های آنها بهره‌مند شویم و از سوی دیگر، با توجه به اینکه اولویت اصلی ما برگزاری جشنواره‌ها نیست اما به برگزاری جشنواره در سراسر ایران کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نگارخانه عالی در فضای اداری واقع شده است. ما درصددیم تا درهای نگارخانه را به گونه‌ای طراحی کنیم که از این فضا خارج شود و در روزهای تعطیل امکان بازدید برای عموم میسر شود.

رئیس مرکز هنرهای تجسمی همچنین در زمینه عملکرد مدیران گذشته این مرکز تاکید کرد: در زمان‌های گذشته برخی از هنرمندان توانمند از مرکز تجسمی حوزه هنری خارج شدند. ما توانستیم با حفظ شان جایگاه این استادان دوباره با هم ارتباط برقرار کنیم و همچنین حفظ جایگاه و منزلت هنرمندان را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

طباطبایی از فروش آثار هنری هنرمندان خبر داد و خاطر نشان کرد: ما فروش آثار هنری را با نقاشی‌های آبرنگ آغاز کرده ایم و در آینده نیز به طرح‌هایی درباره شهدای مدافع حرم نیز می‌پردازیم.

503

کد خبر: 828262

وب گردی

وب گردی