دستورالعمل پرداخت تسهیلات عتبات دانشجویی اعلام شد

دستورالعمل پرداخت تسهیلات عتبات صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم در سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش ایسکانیوز ، تفاهم نامه ای مابین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با صندوق رفاه وزارت علوم جهت اعطای وام به زائرین هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان به امضاء رسیده و به دانشگاه های کشور ابلاغ شده است.

بر اساس این تفاهم نامه، صندوق رفاه دانشجویان به زائرین عتبات دانشگاهیان که در دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم تحصیل می کنند وام کمک هزینه عتبات پرداخت می کند.

مقدار این وام به متاهلین یک و نیم میلیون تومان و به مجردین یک میلیون تومان و بدون ضامن خواهد بود. بازپرداخت وام بعد از فراغت از تحصیل آغاز خواهد شد.

دانشجویان زیرمجموعه وزارت علوم (اعزام ۱شهریور به بعد) می توانند از وام عتبات صندوق رفاه دانشجویان استفاده کنند. متقاضیان جهت دریافت وام ابتدا با مراجعه به پروفایل خود در سامانه جامع عتبات در سایت لبیک از لینک «دریافت معرفی نامه وام» معرفی نامه مربوطه را دریافت و به صندوق رفاه دانشگاه مراجعه کنند.

صندوق رفاه از اول تا بیستم هر ماه مدارک دانشجویان را جمع آوری و برای دفتر مرکزی صندوق رفاه ارسال می کند و واریز وام در دهه سوم همان ماه در صورت تائید، ظرف ۴۸ ساعت انجام و وام به حساب متقاضیان واریز خواهد شد.

با توجه به اینکه تعدادی از زائرین قبل از دریافت وام به عتبات اعزام شده اند و یا هزینه را واریز کرده اند و با توجه به اینکه روند دریافت وام حدودا یک ماه به طول می انجامد، لذا زائرینی که زمان واریز هزینه به آنها اعلام شده است، نسبت به پرداخت هزینه سفر اقدام کنند و سپس برای دریافت وام به صندوق رفاه مراجعه کنند. امکان دریافت همزمان دو وام بانک ملت و صندوق رفاه وجود ندارد.

دانشجویان دانشگاه های علمی- کاربردی و پیام نور جهت دریافت وام به صندوق رفاه در سازمان مرکزی دانشگاه استان خود مراجعه کنند. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت و همچنین تمام همراهان غیر دانشجو(همسر دانشجویان متاهل) نیز می توانند برای دریافت وام به شعب بانک ملت مراجعه کنند.

جهت دریافت وام بانک ملت به معرفی نامه نیاز نیست ولی متقاضیان می توانند از تفاهم نامه دریافت تسهیلات بانک ملت پرینت تهیه و به شعب تحویل دهند.

200/202

کد خبر: 828336

وب گردی

وب گردی